Erfaren löneadministratör som är redo för en ny utmaning sökes!

Konsultverksamheten Ekonomi / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konsultverksamheten Ekonomi i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Kungsbacka eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Har du erfarenhet av löneadministration och är redo för en ny utmaning? Då är detta tjänsten för dig!
Vi söker för kunds räkning nu en löneadministratör/specialist, företaget är beläget i centrala Göteborg. Tjänsten är på heltid och startar omgående, för rätt person finns det stora möjligheter till övertag av kund. 
Du vill först och främst arbeta med löner, men ser det även som en utmaning och möjlighet att få hantera andra förekommande HR-frågor.
• * Arbetsuppgifter: **
Du kommer att arbeta med löneberedning, hantering av utlägg, reseräkningar, traktamenten, representationsutlägg och självständigt genomföra löneadministration för tjänstemän.  I arbetet ingår även försäkringar, pensioner, kollektivavtal mm. Då vi arbetar med utsänd personal kommer du också att vara support till anställda i skattefrågor för både svensk beskattning och expatriat-beskattning, samt vara support i aktuella myndighetskontakter.
Du kommer även ha möjlighet att tillsammans med personalchef arbeta kontinuerligt med utveckling och förbättring av rutiner.
• * Bakgrund: **
Vi söker dig som är strukturerad men också flexibel och utvecklingsinriktad. Du är ödmjuk, prestigelös och servicemined. För att lyckas i rollen har du några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från framför allt tjänstemannasidan. Har du tidigare arbetat i en internationell miljö med expatriat-avtal är det meriterande. Tidigare erfarenhet av Hogia ser vi som meriterande samt goda kunskaper i Excel och ekonomisystemet SAP.
Vi ser gärna att du är en självständig problemlösare med analytisk och empatisk förmåga. Du har hög integritet och förstår vikten av sekretess och konfidentialitet gällande personal- och lönefrågor. Du behärskar engelska i tal och skrift. 
• * Ansökan: **
Urval och intervjuer sker löpande till denna tjänst, varför vi ber dig skicka in din ansökan snarast. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig konsultchef, Hanna Olausson på SJR, telefon 031-333 54 73
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2011-04-06

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Konsultverksamheten Ekonomi

Adress
Konsultverksamheten Ekonomi
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
896483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konsultverksamheten Ekonomi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konsultverksamheten Ekonomi: