Erfaren Key Account Manager till Nordlo i Falun och Gävle
Nordlo Improve AB / Säljarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordlo Improve AB i Gävle,
Sandviken,
Falun,
Bollnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Brinner du för att effektivisera och utveckla processer som lyfter företag? Är du duktig på att engagera och inspirera? Har du erfarenhet av tjänsteförsäljning inom IT?
Då kan den här rollen vara för dig.
Just nu söker vi en Key Account Manager till vår försäljningsavdelning i Falun/Gävle.
Om Nordlo
Vi är IT-partnern som sätter medarbetare och kunder först. Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser, som med en passion för hållbara lösningar har kraft att förändra. Vi vet att goda idéer kan komma från organisationens alla hörn, och vi vill att våra medarbetare ska komma närmare känslan av att ingenting är omöjligt.
Vi har valt en decentraliserad organisationsmodell med delegerat beslutsmandat, så att du kan driva din egen och kundens utveckling, och nå din fulla potential. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder.
Nordlo omsätter 2,1 miljarder SEK, har ca 900 anställda på orter över hela Sverige och stora delar av Norge.
Dina kollegor
Som Key Account Manager hos Nordlo jobbar du på en spännande arbetsplats med stora möjligheter till utveckling. Vi har en kultur där alla kollegor hjälps åt och det finns alltid stöttning att få om man behöver det. Nordlos framgång bygger på människor som alla delar en passion för IT och digitala lösningar som har kraft att förändra samhället. Vår försäljningsavdelning i Falun/Gävle består idag av 8 personer. Vi strävar alltid efter att jobba nära varandra, trots distans, med högt i tak och ett stort engagemang.
Gruppen leds av Försäljningschef Fredrik Spennare. Hans ledarskap beskrivs som lyhört och transparent med stor frihet inom givna ansvarsområden. För honom är det viktigt att arbetet präglas av engagemang och utveckling.
Din roll
Din huvudfokus är att driva och utveckla strategiska kunder och prospekts i deras digitaliseringsresa. Du kommer att ha ett eget försäljningsansvar för dina kunder och säkerställa att de utvecklas enligt uppsatta mål. Nedan listas ansvarsområden relaterade till din roll som KAM på Nordlo.
- Arbetar aktivt mot utvalda prospekts
- Fokus på omsättnings- och lönsamhetsökning på befintlig kund
- Driva kunderna mot utvalda affärsområden såsom IT-säkerhet och Drift
- Ansvarar för långsiktig planering, genomförande och prognos på utvalda kunder
- Ansvarar för att ständigt uppdatera kunden med Nordlos tjänsteportfölj och nyheter
- Ansvarar för att vara ledande kommunikatör mot kunden, leveranssidan och Ekonomi/Backoffice
- Ansvarar för att tydligt kommunicera och förmedla kundernas behov mot rätt instanser internt
- Ansvarar för avtalshantering och efterlevnad
Förtroendet från våra kunder är viktigt för oss och vi ser det som en självklarhet att du arbetar aktivt för att bibehålla och stärka förtroendet genom god kommunikation och ödmjukhet.
Du är
Vi söker en social och extremt driven person som har erfarenhet av tjänsteförsäljning och eget kundansvar inom IT. Vi ser att du har god förståelse och erfarenhet av att skapa flöden och att jobba med affärsprocesser. Som person är du strukturerad, positiv, proaktiv och gillar att arbeta i team. Du är lösnings- och resultatorienterad och brinner för att effektivisera och utveckla processer som lyfter företag. Du trivs att jobba i ett högt tempo, har ett starkt driv och en vilja att utvecklas och skapa förändring.
Då mycket tid är ute hos kund ställs stora krav på att du har hög social kompetens och är bra på att samarbeta, men att du även klarar självständigt arbete. Du har ett gott affärsmannaskap, ett bra kundfokus och brinner för att ge bästa möjliga service.
Vi ser gärna att du arbetat som Key Account Manager inom IT-branschen i flera år. Du har en väl dokumenterad utbildning eller annan dokumenterad erfarenhet inom området.
För tjänsten krävs att du har B-körkort samt behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Naturligtvis Nordlo
För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill vara med oss på resan.
Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter, och för oss är ditt välmående otroligt viktigt. Hos oss kan du förvänta dig följande:
- Stor delaktighet och möjlighet att påverka
- Stora utvecklingsmöjligheter
- Nära samarbete mellan team och kollegor
- Ett starkt och närvarande ledarskap
- En god balans mellan arbetstid och fritid
Är du nyfiken på att veta mer? På vår hemsida kan du läsa om vår verksamhet, kundcase och våra medarbetare.
Är du vår nästa Key Account Manager?
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ersättning Månadslön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/63".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordlo Improve AB (org.nr 556271-9129)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Nordlo, Falun och Gävle
Kontakt Fredrik Spennare
023-3832328 Jobbnummer 8801227
Observera att sista ansökningsdag har passerat.