Erfaren IT-tekniker (2:nd line) till en av våra största kunder

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2015-03-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren IT-tekniker (2:nd line) till en av våra största kunder" (publicerad 2016-10-05) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Nu söker vi en erfaren IT-tekniker till ett långsiktigt uppdrag hos en av våra större kunder, en global aktör inom IT-sektorn. Deras team hanterar 2:nd line funktionen och behöver nu ytterligare duktiga medarbetare som kommer att stötta upp för en av deras stora externa kunder. IT miljön teamet stöttar består av cirka 45 000 centralt hanterade datorer, där samtliga använder Windows XP/7/8.

Tjänsten avser en anställning i vår konsultverksamhet, uppdraget är på heltid och kommer att tillsättas per omgående.

Hur ser din arbetsdag ut?
Teamet du kommer att tillhöra har tre ansvarsområden i dagsläget:
• klientstöd
• ID
• Service Portal

I din roll kommer du att specialisera dig på ett eller två av dessa området. Teamet fungerar även som backup för andra team, såsom Service Desk och olika enklare supportteam, det är därför viktigt att du blir utmanad av att röra dig mellan nivåerna och har en flexibel inställning till ditt arbete. I det dagliga arbetet kommer följande arbetsuppgifter att ingå:
• Hantering av alla typer av ärenden inom området IT-infrastruktur
• Analys, prioritering, dokumentation och problemlösning av alla inkommande ärenden via telefon och/eller företagets ärendehanteringssystem
• Vid mer avancerade ärenden är det även viktigt att kunna fatta beslut om och när frågan ska vidare till en kollega/annat supportteam

Dina främsta verktyg kommer vara företagets interna ärendehanteringssystem och vanligt förekommande fjärrstyrningsprogram. Ärendena hanteras på svenska och engelska.

Vem trivs här?
Du som har några års erfarenhet och är riktigt duktig på att ge support inom Windows XP/7/8 kommer att känna dig helt hemma här! Du kommer att arbeta med Windows server 2003/2008 på daglig basis och detta är ingenting främmande för dig. Goda kunskaper inom Active directory och Office 2007/2010 är grundläggande. Förutom detta är det viktigt att du trivs i en serviceinriktad och lösningsfokuserad roll. Du arbetar strukturerat samtidigt som du har förmågan att vara flexibel vid behov och kan bemöta kunden på olika nivåer.

Med kunskaper inom NET-ID (smartcard), System Center Configuration Manager (SCCM), SQL, Terminal services, Microsoft Bitlocker encryption och/eller Citrixmiljöer har stor fördel gentemot andra sökanden. Detta är inget krav, men du kommer snabbare in i dina arbetsuppgifter och får även möjlighet att ta en större roll i teamet.

För att passa in med dina kollegor så ser gärna att du är en självständig och flexibel person som trivs med att arbeta tillsammans med ett team med god sammanhållning. Nyckelord vi letar efter är flexibilitet, kommunikationsförmåga och problemlösning.   

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer.

Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Adecco IT & Engineering är ett affärsområde med allt ifrån IT-specialister, till administratörer, systemarkitekter, seniora projektledare, servicetekniker och ingenjörer m fl. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen. Adecco IT & Engineering kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående  och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida via länken/formuläret nedan.

Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2015-03-25

Arbetstider och omfattning
Heltid Heltid, Tillsvidare

Ersättning
Enligt ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-24
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Barkin, Rekryteringsansvarig anna.barkin@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2221232

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: