Erfaren inom kundreskontra till internationellt bolag

SW / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Södertälje, Ekerö, Botkyrka, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!

För kunds räkning söker SW nu en ekonomiassistent till kundreskontran.
Vår kund är ett framgångsrikt internationellt företag inom Mobil säkerhet. Företaget är tyskt och har verksamhet över hela världen och du kommer att tjänstgöra på det nordiska huvudkontoret i Stockholm. Uppdraget kommer att pågå fram till maj 2015 och med stor chans till förlängning.

Som ekonomiassistent inom kundreskontran kommer du var en del av ett trevligt team på 7 personer.

Publiceringsdatum
2014-01-25

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av sedvanliga reskontrahanteringar så som fakturering, påminnelser, avstämningar av balanskonton vid bokslutsprocessen, rapporter, uppföljning samt att vara ett stöd vid månads- och årsbokslut. Arbetet erbjuder även mer utmanande uppgifter i projektredovisning där konfigurering av kundprojekt och budget kommer ingå. Analysering av avvikelser mellan faktiska utfall i jämförelse med budget, uppföljning och övervakning av projekt.

Lämplig bakgrund
Du har flera års erfarenhet av kundreskontra, gärna från stort bolag, och har också god förståelse av redovisning. Du trivs med att jobba i en föränderlig miljö med högt tempo där du har mycket kontakt med kunder och kollegor samt får ta eget ansvar. Till denna tjänst krävs att du tidigare har arbetat i systemet SAP. Vi ser även att du är van att jobba i MS Office, framförallt i Excel. Du behärskar engelska flytande i både tal och skrift då det är företagets koncernspråk.

Som person är du strukturerad och detaljinriktad. Du klarar av ett högt tempo och tycker om att arbeta i en flexibel miljö. Du är drivande och inspireras av utmaningar. Du tar ansvar för ditt arbete och har skinn på näsan då tempot ibland är högt. Det är av stor vikt att du har en analytisk förmåga och ett intresse av att arbeta med siffror. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i internationell miljö.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med start i mitten av februari och fram till maj 2015. Du kommer som konsult att vara anställd hos SW under uppdraget. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Bergsman, 08-407 55 55.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Bergsman +46 08-4075555

Företag
SW

Adress
SW
Box 7420
10391 Stockholm

Jobbnummer
1760568

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: