Erfaren HR-konsult
Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 85 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!
Administrativa avdelningen omfattar ekonomi, personal, IT och telefoni, säkerhetsfrågor, kommunikation, upphandling, nämndkansli samt medicinskt ansvariga sjuksköterskor.
Arbetsplatsbeskrivning
Du kommer att tillhöra personalenheten som leds av en personalchef och består av fyra HR-konsulter, en lönecontroller och en arkivassistent.
Arbetsplatsen är belägen vid Telefonplan med goda kommunikationer. Vi sitter i fräscha och anrika lokaler med utsikt över stora delar av Stockholm.
Publiceringsdatum2017-06-01Dina arbetsuppgifterSom HR-konsult arbetar du med konsultativt stöd till verksamheternas chefer i frågor som rör medarbetare och organisation samt förvaltningsövergripande HR-arbete. Vi arbetar brett med samtliga HR-processer. Vanligt förekommande frågor är t ex kompetensförsörjning, arbetsmiljö, rehabilitering, löneöversyn, rekrytering, samverkan/förhandling, jämställdhet- och mångfaldsfrågor, lag- och avtalstolkning samt information och utbildningsinsatser. Utöver stödet till cheferna har vi även övergripande ansvar för fördjupningsområden och vi ser därför gärna att du har särskild erfarenhet av exempelvis strategisk kompetensförsörjning, rekrytering, samverkan, rehabilitering eller arbetsrätt.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom personalområdet eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har ett par års aktuell erfarenhet av kvalificerat personalarbete, gärna i offentlig verksamhet. Du har specialistkunskaper inom HR-området, goda IT-kunskaper samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Vi söker dig som är självgående och strukturerad i ditt arbete och har en personlig mognad som gör att du är lämpad för rollen. Du har mycket god samarbetsförmåga, pedagogisk insikt, ett konsultativt förhållningsätt samt förmåga till helhetssyn. Vi ser att du är utvecklingsinriktad, problemlösande och tillsammans med dina kollegor tar du ett gemensamt ansvar för personalfrågorna.
Erfarenhet av personalarbete i kommunal verksamhet är meriterande, gärna i Stockholms stad.
Övrig informationVi har flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-15
Ange följande referens när du ansöker: 2017/4067
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars Ståhl, Personalchef 08-50823029
Lovisa Nilsson, HR-konsult 08-50822014
Johanna Widh, HR-konsult 0850823067
FöretagStockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini
AdressStockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini
Telefonvägen 30, plan 9
12904 Hägersten
KontorsadressTelefonvägen 30, plan 9
Jobbnummer 3534274
Observera att sista ansökningsdag har passerat.