Erfaren handläggare till sektionen Arkiv och registratur
Sveriges Domstolar, Svea hovrätt / Administratörsjobb / Stockholm
2018-01-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren handläggare till sektionen Arkiv och registratur" (publicerad 2018-05-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Svea hovrätt i Stockholm Svea hovrätt är landets största hovrätt med ca 330 anställda. Hovrättens lokaler är vackert belägna på Riddarholmen centralt i Stockholm. Organisatoriskt består hovrätten av åtta dömande avdelningar och en administrativ enhet. Sex av avdelningarna är allmänna avdelningar (brottmål och tvistemål) medan två av avdelningarna är specialiserade (miljö-, plan- och bygg- samt fastighetsrätt respektive immaterial-, marknadsförings- och konkurrensrätt, omfattande tvistemål, skiljemannarätt samt hyresrätt).
Publiceringsdatum2018-01-24ArbetsuppgifterSektionen för Arkiv och registratur ansvarar för domstolens inkommande mål, att vi har ett ordnat arkiv samt hjälper allmänheten och medarbetare vid utlämnande av handlingar.
Som handläggare på Svea hovrätt erbjuds du ett varierande och utvecklande arbete på sektionen för Arkiv och registratur där din främsta arbetsuppgift är att vara registrator. Du kommer att ansvara för klassning och registrering av nya mål, ta emot och besvara externa och interna förfrågningar och tillhandahålla hovrättens allmänna handlingar i avslutade mål och administrativa ärenden. Vidare kommer du att hantera överklaganden till Högsta domstolen, stödja arkivet med gallring och vårdande av domstolens arkivhandlingar samt medverka i utvecklingen av sektionen, genom att bl.a. vara med att ta fram förslag på riktlinjer och rutiner för hela sektionen.
KvalifikationerVi söker dig som har en utpräglad känsla för service och administration. Du skapar goda relationer till dina medarbetare och bidrar med din kompetens till hela gruppens gemensamma arbete. Du tar ansvar för din uppgift, förutser problem och tar initiativ till att lösa dem. För att trivas hos oss behöver du kunna hantera olika uppgifter och situationer. Det är viktigt att du, inte minst under perioder med hög arbetsbelastning, kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt för att nå uppsatta mål.
Du har avslutad gymnasieutbildning och minst två års dokumenterad erfarenhet från framgångsrikt arbete inom administration och service. Du är en mycket van datoranvändare och ser dator och e-post som naturliga arbetsverktyg. Vidare uttrycker du dig mycket väl i tal och skrift på svenska. Tidigare arbete inom domstol eller mydighet kan vara meriterande, likaså kan arbete med registrering, arkivering, posthantering m.m. vara meriterande.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid din personliga lämplighet i rekryteringen. Vi har högt ställda krav på ansvarstagande, noggrannhet, omdöme och samarbetsförmåga.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. .
ErsättningMånadslön Inom Sveriges domstolar tillämpas individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-14
Ange följande referens när du ansöker: HSV 2018/92
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarita Bjelkendal 08-561 673 31
Stina Parmenvik
stina.parmenvik@dom.se 08-561 670 99
FöretagSveriges Domstolar, Svea hovrätt
AdressSveriges Domstolar, Svea hovrätt
Box 2290
10317 Stockholm
KontorsadressBirger Jarls Torg 16, Riddarholmen 10317 Stockholm
Jobbnummer 3922057
Observera att sista ansökningsdag har passerat.