Erfaren ekonomiassistent
Poolia Ekonomi / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Poolia Ekonomi
Presentation
Är du en målmedveten ekonomiassistent som har arbetat några år som ekonomiassistent? Vi söker nu en rutinerad ekonomiassistent för konsultuppdrag till företag inom finansbranschen placerat i centrala Stockholm. Uppdraget tillsätts omgående och är tillsvidare med möjlighet till anställning hos företaget.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan.
Poolia är ett möjligheternas företag där du kan växa och utvecklas i din yrkesroll i ett rasande tempo. Genom oss får du tillfälle att jobba på populära arbetsplatser hos företag med välkända varumärken.
Att vara konsult på Poolia är ett strategiskt steg i din karriär. Du hamnar i strålkastarljuset - både hos oss på Poolia, hos våra kunder och de medarbetare du kommer i kontakt med på de arbetsplatser du befinner dig. Missa inte chansen att bli en av våra eftertraktade konsulter.
Publiceringsdatum2011-01-12Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent kommer du att:
• arbeta med in- och utbetalningar (kund- och leverantörsreskontra)
• arbeta med kontoavstämningar
• boka in alla händelser på likvidkonton
• göra avstämningar för likvidkonton
• arbeta med diverse utredningsarbete.
Du kommer att arbeta i betalgruppen på ekonomiavdelningen i Stockholm där man arbetar med in- och utbetalningar för alla nordiska länder men du kommer även att ha kontakt med övriga avdelningar på företaget.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är minst gymnasieekonom med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom bokföring, gärna från ett större företag. Du har mycket goda datakunskaper och är van vid att arbeta i komplexa it-system. Vidare uttrycker du dig väl i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska.
Kunskaper i norska, danska eller finska är meriterande.
Som person är du nyfiken och initiativrik. Du vågar ställa frågor och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vidare är du en öppen person som har lätt för att kommunicera med dina kollegor.
Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.
Dessutom får du din alldeles egna konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?
Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Företagsbeskrivning
Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden Ekonomi, Administration, Life Science och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-25
Ange följande referens när du ansöker: 25589
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagPoolia Ekonomi
AdressPoolia Ekonomi
Jobbnummer 819034
Observera att sista ansökningsdag har passerat.