Erfaren assistent till myndighet inom transportsektorn
Perido AB / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Kristianstad,
Olofström,
Svalöv,
Lund,
Ronneby eller i
hela Sverige Är du en person som drivs att hjälpa andra i det dagliga arbetet? Skulle du beskriva dig själv som strukturerad, serviceinriktad och kunnig inom MS Office? Har du tidigare arbetat som assistent och känner dig redo för nya och spännande utmaningar inom området? Då tycker vi att du ska läsa vidare!BeskrivningPerido söker en assistent till en mångsidig tjänst hos vår kund, en myndighet som arbetar inom transportsektorn. Det speciella med denna tjänst är att den är placerad i antigen Malmö eller Kristianstad - välj stad efter vad som passar dig bäst! När du väl arbetar är du dock på endast ett av kontoren. I rollen som assistent kommer du att agera stöd till distriktschefen och ledningsgruppen i frågor beträffande planering, beredning, bevakning och uppföljning av ärenden och kontrakt. Mer specifikt kan detta innebära att förbereda och protokollföra möten, administrera arbetsrum, boka resor och utbildningar, samt att finnas till som resurs för punktinsatser som avdelningen ansvarar för. Du kommer även att vara ett stöd i fakturahanteringen exempelvis genom att vara fakturamottagare och kontera och distribuera fakturor inom avdelningen. Utöver detta kommer du att bistå avdelningschefen med administrationsstöd i personal- och konsultfrågor, samt introducera nya medarbetare och hantera behörigheter. För detta uppdrag krävs tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och god datorvana. Ordning och struktur kommer lätt för dig och du är bra på att prioritera vad som behöver göras först. I denna roll värdesätts god kommunikation, både muntligt och skriftligt för att underlätta det nära samarbete du kommer att ha både med kollegor internt och klienter externt. Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!KravprofilGymnasial eller likvärdig utbildningMinst tre (3) års arbetslivserfarenhet som assistentGoda kunskaper i MS Office eller likvärdigtDu uttrycker dig mycket väl i tal och skriftMeriterandeErfarenhet av SharePointMinst fem (5) års arbetslivserfarenhet som assistentOmfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till 2020-05-31 med möjlighet till ett (1) års förlängning. Tillträde 2019-05-27.AnsökanAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. PeridoPerido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30919 i ämnesraden. KontaktFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.sePubliceringsdatum2019-04-18Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-18
Ange följande referens när du ansöker: 30919
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
Jobbnummer 4743326
Observera att sista ansökningsdag har passerat.