Erfaren administratör till ekonomienheten på Stadsbyggnadskontor

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2020-10-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren administratör till ekonomienheten på Stadsbyggnadskontor" (publicerad 2021-05-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Stadsbyggnadskontoret planerar för utvecklingen av Stockholm på uppdrag av stadsbyggnadsnämnden.

Vi arbetar med stadsplanering såväl översiktligt som på detaljnivå, bygglov, stadsmätning, fastighetsbildning och bostadsanpassning. Stadsbyggnadskontoret har ca 350 anställda.

Ekonomifunktionen ingår i kontorets administrativa avdelning tillsammans med HR, IT och förvaltningens arkiv och registratur och har ett kontorsövergripande uppdrag att leda och stödja avdelningarna i arbetet med verksamhetsplan och budget. Enheten, som består av ca 12 medarbetare, utgör även ett stöd till förvaltningens chefer och medarbetare i frågor rörande upphandling och inköp. Vi söker nu dig som vill arbeta med att stötta planavdelningen och deras verksamhet.

Lösningsfokuserad administratör
Som administratör har du en central och variationsrik roll med många kontaktytor. Du har ett övergripande ansvar för samtliga administrativa arbetsuppgifter gentemot planavdelningen på Stadsbyggnadskontoret.

Det innebär bland annat att du är resursägare för plankonsulter samt stöttar vid nyanställningar i form av behörighetsbeställningar och beställning av utrustning. Du administrerar avdelningens handbok i SharePoint, det vill säga genomför ändringar, redigerar mallar och administrerar behörigheter.

I din roll ingår även att samordna inköp och beställningar för avdelningens räkning och kontera leverantörsfakturor. Du arbetar med fakturering och är ett stöd för avdelningen i mindre lokalfrågor. Som administratör ansvarar du även för avdelningens posthantering, bokning av större möten, avtackningar och tar fram visst presentationsmaterial.

Då du är placerad vid ekonomiavdelningen kan även andra administrativa uppgifter komma att ingå i rollen.

Din kompetens och erfarenhet
Du har:

- en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis inom administration ekonomi
- aktuell dokumenterad flerårig erfarenhet av att arbeta i en serviceinriktad och administrativ roll där du har stöttat chefer och kollegor internt
- mycket goda kunskaper i Office-paketet är ett krav för att lyckas i rollen
- erfarenhet av Agresso eller annat ekonomisystem

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation och har goda kunskaper om de regelverk som styr kommunal verksamhet.

Kunskaper i våra övriga systemstöd SharePoint eller ärendehanteringssystemet Public 360 ses även det som meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och följande personliga egenskaper:

Du är noggrann, strukturerad med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ställer höga krav på din förmåga och vilja att självständigt driva ditt arbete framåt med stort fokus på kvalitet. Vi tror att du är en person som är utåtriktad, proaktiv och som har lätt att lära dig nytt. Du trivs med många kontaktytor, är lyhörd och har en mycket god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift och kan anpassa din kommunikation utifrån målgruppen. Vidare är du serviceinriktad och flexibel, med god förmåga att snabbt ändra ditt synsätt och se möjligheter i förändringar. Du har en hög personlig mognad och genom gott omdöme förhåller du dig professionell i ditt arbete.



Välkommen med din ansökan!



Publiceringsdatum
2020-10-22

Övrig information
Vi erbjuder dig en inspirerande och lärande arbetsplats där du får goda möjligheter att utvecklas och lära nytt. Som medarbetare hos oss på Stadsbyggnadskontoret kan vi erbjuda:

- utvecklande och självständiga arbetsuppgifter
- kompetenta och kreativa kollegor
- regelbunden och relevant kompetensutveckling i form av t.ex. kurser, föreläsningar och seminarier
- flexibel arbetstid
- friskvårdsbidrag/friskvårdstimme och andra rabatter på olika aktivitetsmöjligheter

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/4725".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Stadsbyggnadskontoret, Ekonomienheten

Jobbnummer
5412717

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: