Enhetschef upphandling till serviceförvaltningen, Stockholms stad

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vill du vara en del av en organisation som erbjuder utmaningar, energi och arbetsglädje? Vill du stötta med din kompetens i stora och komplexa upphandlingar? Vill du vara med och bidra till att staden når sitt mål om ett grönt och fossilfritt Stockholm som leder en rättvis klimatomställning? Då kan du vara den vi söker!

Välkommen till oss
Verksamhetsområdet upphandling och inköp har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i hållbar riktning.

Vi genomför och stöttar i koncerngemensam upphandling, avtalsförvaltning och anslutning av avtal till e-handel samt inköpssupport. Som internkonsulter stöttar vi förvaltningar och bolag inom hela inköpsprocessen. Vår ambition är att uppfattas som en modern och effektiv inköpsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi ska vara stadens självklara inköpspartner, med kundernas behov i fokus för stadens och stockholmarnas bästa.

En personlig hälsning från Liselothe, verksamhetschef för upphandling och inköp:

"Jag har världens roligaste jobb, där jag får driva en konsultinriktad verksamhet i en politiskt styrd organisation. Jag hoppas du vill vara med och driva den framåt tillsammans med mig och mina chefskollegor!"

Vi erbjuder
Hos oss får du ett stimulerande och meningsfullt uppdrag hos en av Sveriges största arbetsgivare. Avdelningen ansvarar för avtal som årligen omsätter cirka 2,5 miljard. Det betyder att du verkligen får möjlighet att göra skillnad för stockholmarna genom att bidra till kloka affärer som påverkar alla de som bor, besöker och verkar i Stockholm.

Vi erbjuder förmåner som till exempel flexibel arbetstid, sommar- och vinterarbetstid, friskvårdsbidrag, semesterväxling och subventionerad massage på arbetsplatsen. Läs mer https://jobba.stockholm/formaner/ om Stockholms stads förmåner.

Din roll
Som enhetschef för enheten för upphandling ansvarar du för att självständigt leda, utveckla och förvalta enhetens uppdrag. Det innebär bland annat att fortsatt utveckla och förbättra processer, stöddokument och arbetssätt. Du har personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för cirka 20 medarbetare. Du är påläst inom rättsområdet och stöttar dina upphandlare i upphandlingsfrågor och kvalitetssäkrar upphandlingsunderlag tillsammans med enhetens upphandlingsjurist.

Som enhetschef har du också en viktig roll att delta i de stadsövergripande samarbetsforum och beslutsforum där enheten är representerad. Du är en del av verksamhetsområdets ledningsgrupp som består av verksamhetschef och tre enhetschefer. Totalt är vi idag cirka 60 medarbetare.

Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har

- lämplig högskoleutbildning alternativt YH-utbildning inom offentlig upphandling
- några års aktuell erfarenhet som chef med budget- och personalansvar
- gedigen och aktuell erfarenhet av arbete med upphandling och inköp
- mycket goda kunskaper inom LOU
- mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av arbete i en kundintensiv upphandlingsverksamhet inom en politiskt styrd organisation. Vidare är det meriterande att ha erfarenhet av kategoribaserat arbetssätt.

Som chef och ledare inom Stockholms stad arbetar du mot uppställda mål, där du prioriterar, planerar och agerar med fokus på resultat. Du ser till hela verksamhetens bästa i ditt agerande och dina beslut. För att trivas i rollen behöver du vara proaktiv och utvecklingsinriktad. Du främjar nytänkande och engagerar andra samt ger konstruktiv återkoppling. Du har god förmåga att förhålla dig flexibelt inför förändringar och nya omständigheter. Då rollen innebär många kontaktytor behöver du ha mycket god samarbetsförmåga och lätt för att skapa förtroendefulla relationer.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.

Vi är nyfikna på vem du är! Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande. När vi gör vårt urval kommer vi göra bedömning grundat på ditt CV och svar på urvalsfrågor. Men du är också välkommen att bifoga ett personligt brev.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/26".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Serviceförvaltningen, Upphandling

Kontakt
Liselothe Engelgren, verksamhetschef
08-50811888

Jobbnummer
8387399

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: