Enhetschef till ordinärt boende

Norrköpings kommun / Sjukvårdschefsjobb / Norrköping
2016-01-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef till ordinärt boende" (publicerad 2023-11-03) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

Känslan av att bidra. Möjligheten att påverka.
Det händer mycket i Norrköping. Alltfler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 10 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vår verksamhet

Verksamheten i ordinärt boende är uppdelad i två spår som leds av varsin områdeschef. Ordinärt boende spår 1 och 2 består av hemtjänst dag och natt, träffpunkter och dagverksamheter för personer med demenssjukdom. I spår 1 finns Hemsjukvården som arbetar över hela kommunen i ordinärt boende och i spår 2 finns ett larmteam som servar båda spåren i hanteringen av trygghetslarm i de centrala delarna av kommunen.

Publiceringsdatum
2016-01-20

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som enhetschef är att leda, genomföra, anpassa och följa upp verksamheten samt att driva utvecklingen utifrån politiska uppdrag och mål. En positiv utmaning är att du kommer att få möjlighet att vara med och fortsätta utveckla verksamheten i ordinärt boende samt samarbetet med Hemsjukvården.

Du ingår i områdets chefsgrupp och är direkt underställd områdeschef.

Som enhetschef i Norrköpings kommun kommer du att erbjudas chefsintroduktion och framöver även delta i kommunens ledarutvecklingsprogram.

Profil
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och gärna ledarskapserfarenhet från vård och omsorg.

Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt.

Det är viktigt att du har ett stort engagemang för att leda och vidareutveckla verksamheten. Kvalitet är viktigt för dig och du arbetar mot mål samt fokuserar på resultat.

Som chef hos oss är du en förebild för andra och du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete. Du handlar i enighet med fattade beslut, ekonomiska förutsättningar, verksamhetsplaner, mål, policys och riktlinjer.

I rollen som enhetschefchef samverkar du med många olika parter och möter olika människor, vilket medför att du behöver ha en god samarbetsförmåga, samt kan lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt.

Mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du områdeschef Elisabeth Heigl, 011-15 31 62 eller områdeschef Susanna Karlqvist, 011-15 31 90.

Din ansökan vill vi ha senast den 7 februari.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Adress
Norrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 60181

Kontorsadress
601 81 Norrköping

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2625441

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: