Enhetschef till löneenheten och rekryteringscenter
Växjö kommun, Kommunledning / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Växjö kommun, Kommunledning i Växjö Löneenhetens uppdrag är att leda, utveckla och följa upp det löne- och pensionsadministrativa arbetet inom Växjö kommunkoncern. Enheten ansvarar för kommunens gemensamma arbetssätt med rutiner och manualer för ett effektivt löne-rapporteringsarbete. Löneenheten kontrollerar att gällande lagar, avtal och praxis kopplade till lönearbetet följs. Löneenheten är även ansvarig för pensionshandläggning och kommunkoncernens tjänstelegitimationer. Enheten tillhandahåller service, information och rådgivning till anställda och chefer i lönefrågor.
Rekryteringscenter för chefer och specialister startade årsskiftet 2014 för att kvalitetssäkra kommunkoncernens rekryteringar av chefer och vid behov även specialister.
Löneenheten och rekryteringscenter tillhör organisatoriskt personalkontoret på kommunledningsförvaltningen och rapporterar till koncernövergripande HR-chefen.
Publiceringsdatum2016-11-17ArbetsuppgifterLöneenheten tillhör personalkontoret och har 22 medarbetare under ledning av en enhetschef. Enhetens huvudsakliga arbetsuppgift är utbetalning av löner och arvoden för Växjö kommun samt att vara ett stöd för verksamhetsansvariga i lönefrågor. Enheten ansvarar för förvaltning, drift, underhåll och utveckling av personal- och lönesystem.
Dina arbetsuppgifter kommer även att innebära ett övergripande ansvar för kommunkoncernens rekryteringscenter och dess processer. Enheten gör ett omtag och går in i en förändringsfas för att utveckla och säkerställa rätt processer, arbetsrutiner och bemanningsnivå. Rekryteringscenter består idag av 1,5 heltidstjänster.
I rollen som enhetschef för löneenheten och rekryteringscenter har du budget-, arbetsmiljö- och personalansvar och ansvarar för att leda och fördela enheternas arbete. Du kommer även att arbeta med att utveckla, samordna och följa upp processer, metoder och rutiner.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning, t.ex. personalvetarprogram, ekonomi eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har ett processinriktat synsätt och kan bidra till utveckling av våra arbetssätt för ännu högre effektivitet, leveransförmåga och servicenivå. Du har helhetssyn, tänker långsiktigt och har förmågan att möta verksamheternas olikheter och behov samtidigt som du säkerställer likahantering inom kommunkoncernen. Vi vill att du ska tycka det är roligt att motivera och utveckla medarbetarna och skapa ett positivt arbetsklimat. Du har god kunskap om löneprocessen och har förståelse för det arbetsrättsliga området med förmåga att tolka lagar och avtal. Du är lösningsorienterad, vågar fatta beslut och leder med tydlighet och en fast hand.
ÖVRIGT
Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Vi ber dig att i första hand söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering och bedömning av inkomna ansökningar.
Om du inte har möjlighet att söka digitalt, skicka din ansökan till
Växjö kommun
Personalkontoret
Berit Nodmar
Box 1222
351 12 Växjö
Vi undanber oss samtal från annonsörer eller andra försäljare. Beslut om annonsering har tagits.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-02
Ange följande referens när du ansöker: RECE 50/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Björkqvist 0470-796029
FöretagVäxjö kommun, Kommunledning
AdressVäxjö kommun, Kommunledning
Box 1222
35112 Växjö
KontorsadressVästra Esplanaden 18 35112 Växjö
Jobbnummer 3167334
Observera att sista ansökningsdag har passerat.