Enhetschef till Axberg hemvård

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
2018-09-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef till Axberg hemvård" (publicerad 2021-02-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebroarna? Vi söker nu en enhetschef till Axberg hemvård. Var med om en spännande resa i att bidra till utveckling av vår organisation!

Publiceringsdatum
2018-09-28

Om tjänsten
Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Örebro kommuns ledarskap utgår från vår ledarplattform där förväntningarna på dig som chef tydliggörs utifrån tre delar; säker chef, initiativrik utvecklare och klar ledare. Som enhetschef i vår verksamhet erhåller du kontinuerlig kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av verksamheten med medborgaren i fokus. Som enhetschef har du personal-, arbetsmiljö-, ekonomi- och verksamhetsansvar avseende hemvård inom ett geografiskt område i kommunen. Du samarbetar med övriga enhetschefer inom hemvården och ansvarar för att följa politiska beslut och satta mål. Verksamheten ska drivas med god kvalitet inom ekonomiska ramar utifrån målsättningen ökat inflytande och delaktighet för de medborgare som har behov av våra tjänster. Du leder verksamheten så att medarbetarna känner sig delaktiga och engagerade och verkar för god samverkan mellan de olika yrkesgrupperna inom enheten men också för god samverkan externt. I uppdraget ingår att följa upp och utvärdera resultat ur olika perspektiv som ex. kvalitet och ekonomi. Som enhetschef är du direkt underställd avdelningschefen för Nordost hemvård, förvaltningen för vård- och omsorg öster. Som chef har du verksamhetsstödjare/driftplanerare som stöd i det dagliga arbetet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• personal- arbetsmiljö- och ekonomiansvar
• leda och styra de verksamheter som ingår i enheten enligt kommunens målsättningar
• driva och utveckla verksamheten till ständiga kvalitetsförbättringar
• uppföljningsansvar gällande budget och resultat, uppföljning och analys av sjukfrånvaro
• rekryteringsfrågor och övrigt förekommande administration inom enheten

Kompetenser
• högskole-/universitetsexamen som exempelvis socionom med inriktning äldre, sjuksköterska eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• B-körkort

För att trivas hos oss är det viktigt att du är initiativtagande med ett strategiskt och brett perspektiv på frågorna. Som ledare är du kommunikativ med förmåga att uppmuntra och inspirera. Du bjuder in till dialog för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av kreativitet och innovativa lösningar. Vi vill att du ser möjligheter, är öppen för nytänkande och har förmåga att kommunicera/entusiasmera medarbetare samt driva igenom förändringar med goda resultat. Som person är du trygg, har självinsikt och mod att agera efter din egen övertygelse. En förutsättning är att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande
• erfarenhet från ledande befattningar där du haft verksamhet-, personal-, och ekonomiansvar
• erfarenhet från vård- och omsorg
• ledarskapsutbildning
• erfarenhet av arbete i verksamhetssystem Treserva, TES, Medvind, Personec och Raindance
• erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete

Omfattning och tillträde
Tillsvidare, 100 %
Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Axberg hemvård har 23 medarbetare som arbetar både centralt och på landsbygd. Alla medarbetare, chefer och verksamhetsstödjare har sin placering i Hovsta. Det är stor andel utbildad personal med hög kompetens samt lång erfarenhet av att arbeta inom Axberg hemvård. Det är en enhet med låg personalomsättning och få timvikarier. Det är en stabil och välfungerande enhet som har ett bra samarbete med sjuksköterskor och arbetsterapeuter tillhörande Hälso- och Sjukvårdsorganisationen.

Läs mer om hur det är att jobba som chef i Örebro kommun på vår chefssida under orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 oktober 2018.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fatima Chergui, Avdelningschef 019-21 37 91
Vårdförbundet Exp., 0771- 420 420
Kommunal VoO Expedition, Facklig representant 010-442 92 63
Vision, Expedition, Facklig representant 019 - 21 11 93

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro

Kontorsadress
Box 30060

Jobbnummer
4372254

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: