Enhetschef LSS-verksamhet

Askersunds kommun, Socialförvaltning / Sjukvårdschefsjobb / Askersund
2010-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef LSS-verksamhet" (publicerad 2011-03-25) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Askersund, Laxå, Kumla, Hallsberg, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Askersunds kommun, Socialförvaltning i Askersund

Publiceringsdatum
2010-10-11

Arbetsuppgifter
I Askersunds kommun arbetar vi för att skapa attraktiva arbetsplatser där medarbetarnas kunskap och erfarenhet tas tillvara och där det finns utrymme för utveckling av arbetet.
Verksamheten inom Socialförvaltningen är indelad i olika områden såsom äldreomsorg; hemtjänst, hemsjukvård och särskilt boende för äldre, LSS-verksamhet och Individ- och Familjeomsorg.
Askersund kommun, socialförvaltningen erbjuder nu en tjänst som
Enhetschef inom LSS-området.
Du kommer att vara en av två enhetschefer inom området som förväntas ha ett nära samarbete.
Du kommer att ingå i förvaltningens ledningsgrupp, där bl a socialchef och övriga chefer inom socialförvaltningen ingår, och där medverka till och ta ansvar för verksamhetsutveckling och problemlösning. Vi erbjuder ett gott kamratskap och kollegiestöd. Som vägledning i uppdraget har Askersunds kommun en chefspolicy där orden Lust, Mod och Engagemang är värdeord som ska genomsyra all verksamhet.
Som enhetschef har Du det övergripande ansvaret för att styra, leda och kvalitetsutveckla verksamheten och ha aktivt ansvar för arbetsmiljö och ekonomiskt resultat. Arbetet innebär att främja ett helhetsperspektiv, att följa beslut, mål, värdegrund, policy, riktlinjer, avtal och andra övergripande dokument och beslut i verksamheten.
I uppdraget ingår att upprätta verksamhetsplaner och -berättelser inom enheten. Aktivt verka för och finna former som främjar samverkan med andra verksamheter, myndigheter och organisationer. Som enhetschef ska Du vidta de åtgärder som krävs för att verksamheten ska bedrivas så effektivt som möjligt, med god kvalitet och med stor kostnadsmedvetenhet.
Viktigt i uppdraget är att utveckla former för att stärka den enskildes och närståendes inflytande och delaktighet och att skapa innehåll och meningsfullhet för dem vi arbetar för. Vi eftersträvar ett rehabiliterande förhållningssätt.
I uppdraget ingår att i samverkan med andra aktörer utveckla den dagliga verksamheten och att arbeta med personlig assistans, kontaktpersoner och ledsagare inom området.

Kvalifikationer
Dina kvalifikationer: Förutom lämplig högskoleutbildning samt erfarenhet från verksamhetsområdet vill vi att Du är en tydlig och drivande person som har erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete. Du tycker om att arbeta i team med andra yrkesgrupper inom verksamheten. Du har ett genuint intresse för verksamhet inom området. Ditt ledarskap bör kännetecknas av ett inspirerande och engagerande förhållningssätt. Vi värderar erfarenhet från personalledning. Du har erfarenhet av datastöd i arbetet.
Vi lägger stor vikt vid Dina personliga egenskaper, som gör att Du kan skapa ett bra samarbetsklimat samt viljan att inspirera och utveckla medarbetare och verksamhet.
Vi ser gärna både manliga och kvinnliga sökande till tjänsten.
Varaktighet: Tillsvidareanställning, heltid
Lön: Ange löneanspråk

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-26
Ange följande referens när du ansöker: A186767
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
inger adolfsson, 0583-81099, inger.aadolfsson@askersund.se

Facklig kontakt
Ann-Sofie Nilsson
Karolina Sundberg, 0583-81227

Företag
Askersunds kommun, Socialförvaltning

Adress
Askersunds kommun, Socialförvaltning
Box 7
69621 Askersund

Jobbnummer
750855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Askersunds kommun, Socialförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Askersunds kommun, Socialförvaltning: