Enhetschef kirurgi
Skaraborgs Sjukhus, Område Kirurgi, K2 / Sjukvårdschefsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skaraborgs Sjukhus, Område Kirurgi, K2 i Skövde,
Lidköping eller i
hela Sverige Västra Götalandsregionen
Skaraborgs Sjukhus består av Skaraborgs Sjukhus Falköping, Skaraborgs Sjukhus Lidköping,
Skaraborgs Sjukhus Mariestad samt Skaraborgs Sjukhus Skövde.
Vi ger specialistsjukvård inom ett 30-tal specialiteter.
Vår vision är God vård i utveckling och här arbetar cirka 4 000 medarbetare för att ge
Västra Götalandsregionens invånare i närområdet en god och säker vård.
Publiceringsdatum2014-03-03BeskrivningKirurgavdelning 71-72 är en dubbelavdelning med sammanlagt 36-42 vårdplatser. Den är uppdelad på tre specialiserade team; Övre gastroteamet, Nedre gastroteamet och PEBB-temet, där PEBB står för plastik- endokrin- och bröstkirurgi. Vid avdelningen vårdas såväl elektiva, akuta samt palliativa patienter med inriktning mot allmänkirurgi.
Dina arbetsuppgifterSom chef vid Skaraborgs sjukhus kommer du att ansvara för att driva och utveckla vården i de fyra perspektiven; Patient, Medarbetare, Ekonomi och Process, utifrån arbete präglat av ständiga förbättringar. Chefskapet är delat på två enhetschefer och uppdraget medför ansvar för att utveckla och driva enheten så att vi kan möta morgondagens patientbehov.
Som chef är du och din kollega med och leder förbättringsarbetet på avdelningen tillsammans med medarbetarna.
Du är direkt underställd verksamhetschefen och ingår i verksamhetens ledningsgrupp för Kirurgi, urologi och palliativ vård.
Enhetens arbetsgrupp uppgår till ca 70 medarbetare.
KvalifikationerVi söker dig med adekvat utbildning från högskola eller universitet med inriktning mot sjukvård.
Som ledare är du trygg i din roll, där Du ser värdet av ett välutvecklat teamarbete. Arbetsgruppens omfattning kräver att Du har god samordningsförmåga och är tydlig i Din kommunikation. Du ser värdet av att arbeta processinriktat präglat av ständiga förbättringar.
Du har därtill god förmåga att bedöma och utveckla dina medarbetares kompetenser. Vi ser därför värdet av att du har god kunskap om mötesformerna medarbetar- samt lönesamtal och hur dessa påverkar medarbetarens utveckling. Tidigare erfarenhet från utvecklings- och förändringsarbete är meriterande.
Erfarenhet från tidigare arbete med chefskap inom områdena personal, budget och verksamhetsansvar är meriterande.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Arbetstider och omfattning40 tim/v. Tillträde: 2014-06-01 eller efter överenskommelse tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-20
Ange följande referens när du ansöker: 2014/961
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVerksamhetschef: Lars Rydberg 0500-43 17 69
Facklig kontaktVårdförbundet: 0500-43 19 36
Vision: 0500-43 19 44
SACO: Madelen Hellner 0500-43 10 00 (vxl)
FöretagSkaraborgs Sjukhus, Område Kirurgi, K2
AdressSkaraborgs Sjukhus, Område Kirurgi, K2
HR-Funktionen
54185 Skövde
Jobbnummer 1796044
Observera att sista ansökningsdag har passerat.