Enhetschef Insamling & Lojalitet till Plan International Sverige
Plan International Sverige Insamlingsstift / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Plan International Sverige Insamlingsstift i Stockholm Plan International är en global barnrättsorganisation verksamma i över 70 länder med mer än 10 000 medarbetare som varje dag, på olika sätt, kämpar för barns rättigheter och flickor lika villkor. Vill du vara med och utveckla och driva det viktiga arbetet med att samla in ännu mer medel till arbetet för alla barn? Då kan rollen som chef för Insamling & Lojalitet vara rätt för dig!
Plan International Sverige söker en erfaren och driven chef som ansvarar för insamling från privatpersoner. Som chef för Insamling & Lojalitet kommer du ansvara för att skapa en tydlig vision och stötta teamen i den riktning som krävs för att säkerställa att vi når satta intäktsmål.
Du ansvarar för ett 15-tal medarbetare, fördelade på tre team, med uppdrag att skapa intresse och engagemang kring vår verksamhet, få in nya privata givare som vill stödja oss och bygga långsiktiga relationer med våra befintliga givare. Dom tre teamen arbetar självständigt med stort mandat att lösa sina uppdrag och vi söker dig som ledare som brinner för, och har erfarenhet av, att stötta och utveckla medarbetarna, att sätta och tydliggöra strategisk riktning och ge bästa möjliga förutsättningar för teamen att leverera med full kraft mot uppsatta mål.
Enheten är en del av avdelningen Insamling & Kommunikation och du ingår i Insamling & Kommunikations ledningsgrupp. Avdelningen har gjort en förändringsresa och ställt om till att arbeta mer agilt med självständiga, tvärfunktionella team. Det ställer krav på ledarskap och självledarskap för gemensam framgång.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarområden i korthet
- Medverka i att sätta och tydliggöra strategisk riktning, stötta och coacha och ge medarbetare och team bästa möjliga förutsättningar att leverera mot uppsatta mål.
- Kompetensutveckling av teamen och medarbetarna i enheten
- Fullt personalansvar för ett 15-tal medarbetare
- Ingå i Insamling- och kommunikationsavdelningens ledningsgrupp
- Medverka i framtagning och genomförande av avdelningens vision, strategiska planering, årlig budget- och verksamhetsplanering och uppföljning.
- Medverka i att driva den fortsatta utvecklingen av avdelningens förändringsarbete
Publiceringsdatum2021-10-01UtbildningsbakgrundRelevant akademisk examen.
Erfarenhet & kunskaper
- + 10 års relevant arbetslivserfarenhet med bakgrund inom marknadsföring, försäljning/insamling, kundutveckling och liknande
- God kunskap om digital affärsutveckling, produktutveckling och kundutveckling i alla kanaler för alla målgrupper.
- Dokumenterat god chef och ledare med erfarenhet av att leda och utveckla personal i komplexa och kunskapsintensiva organisationer.
- Erfarenhet av agilt arbetssätt eller liknande metodik med självstyrande team
- Erfarenhet av verksamhetsplanering ekonomisk planering och uppföljning.
- God förståelse för och erfarenhet av att jobba data- och insiktsdrivet
- Hög förmåga att se förbättringspotential och att arbeta med förändringsledning
- God branscherfarenhet är meriterande
Som person är du resultatdriven och handlingskraftig. Du är strategisk och du kan sätta insikter i ett större sammanhang och se affärsmöjligheter. Du har ett gediget intresse av att leda och utveckla verksamhet och medarbetare och har förmågan att coacha dina medarbetare på ett engagerat och entusiasmerande sätt. Du är van vid att hantera olika intressenter och har god samarbetsförmåga. Du är duktig på att förklara och visualisera insikter och resultat så att andra förstår.
Som anställd hos Plan International erbjuds du ett meningsfullt arbete där du bidrar till att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor. Vår vardag präglas av en avslappnad, vänlig och prestigelös atmosfär med en stark vi-känsla. Våra värderingar tillsammans, öppenhet, handlingskraft och långsiktighet genomsyrar hela organisationen. Plan International Sverige är en föräldravänlig arbetsplats som främjar en god balans mellan arbete och fritid.
Detta är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Tjänstgöringsgraden är 100% vilket motsvarar 37,5 h/v och du kommer vara placerad på vårt fina kontor i Hammarby Sjöstad i Stockholm.
I denna rekrytering samarbetar vi med Bohmans Nätverk. För mer information om tjänsten kontakta Erik Haglöf erik.haglö
f@bohmans.com +46 708 44 11 60 eller Linda Schmidt
linda.schmidt@bohmans.com +46 706 408 77 91. Vi gör ett löpande urval. Sänd din ansökan med cv samt personligt brev snarast möjligt.
Plan International Sverige startades 1997 och har idag runt 100 medarbetare. Vi är en självständig del av den globala barnrättsorganisationen Plan International med verksamhet i över 70 länder. Plan International är politiskt och religiöst oberoende och allt vårt arbete utgår från FN:s barnkonvention. Vi arbetar för att alla barn ska ha rätt att gå i skolan, få tillgång till hälsovård, bli skyddade mot våld, övergrepp och försummelse samt att få möjlighet att delta i samhället och utveckla sin potential.
Hos oss är långsiktighet och handlingskraft viktigt, genom vårt driv och engagemang ger vi förutsättningar för barn och unga att kunna påverka sin framtid. Vi respekterar alla människor, värdesätter mångfald och utmanar ojämlikhet. Vi kämpar för en rättvis värld som stärker barns rättigheter och flickors lika villkor - vill du hjälpa till?
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPlan International Sverige Insamlingsstift
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Plan International Sverige Insamlingsstift,
https://plansverige.org/ Arbetsplats Plan International Sverige
Jobbnummer 6011160
Observera att sista ansökningsdag har passerat.