Enhetschef inom Boendestöd

Bra Liv Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bra Liv Sverige AB i Stockholm, Solna, Tyresö, Nyköping, Linköping eller i hela Sverige

Som enhetschef inom boendestöd ansvarar du för planering, genomförande och utveckling av verksamheten.
Du arbetar med ekonomi-, personal- kvalitets- och arbetsmiljöansvar.
Du behöver ha förståelse för hur verksamhet och budget samspelar.

Som enhetschef förväntas du utöva ett operativt och verksamhetsnära ledarskap genom att vara synlig och tillgänglig för arbetsledare, medarbetare och omsorgstagare. Dina arbetsuppgifter kommer att vara omväxlande över tid och utvecklas beroende på verksamhetens behov.
Du kommer vara en del av företagets ledningsgrupp där du tillsammans med företagets styrelse, kvalitetsgrupp och platschefer regelbundet ses och gemensamt arbetar strategiskt med organisatoriska frågor.

Du som söker kommer ha det yttersta ansvaret för att boendestödsuppdragen utförs enligt beställning och efter gällande rutiner och krav.
Den typ av uppdrag som verksamheten får kräver en typ av personal som har ett stort behov av tydlighet, stöd och en ledarstil som får individen att växa i gruppen och med sina uppgifter. Behovet av tydlighet och lyhördhet gäller också i allra högsta grad företagets målgrupp.

Du behöver sammanfattningsvis ha god självinsikt, vara inkännande, positiv, tydlig och målinriktad.
Du skall ha lätt för att följa rutiner och krav.
Det är av extra vikt att du kan begränsa dig till dina ansvarsområden och även förmedla vikten av att göra så till de anställda du arbetar med.

På Bra Liv Sverige arbetar vi med kommunikationsanalysen Extended DISC som en del av vår rekryteringsprocess och personalutveckling.

I samband med att du skickar din ansökan till oss vill vi därför att du går in på nedan länk och svarar på några frågor. Detta kommer generera en profil som tydliggör hur du kommunicerar på ditt arbete. Resultatet kommer du, vid ev. anställning, ta del av och få handledning kring av vår handledare. Den används sedan som en grund för utveckling och stöd i din roll som anställd på Bra Liv Sverige.

www.finxs.com
lösenord:SWE-BraLivRek

Kvalifikationer och personliga egenskaper:

• ditt ledarskap präglas av engagemang, god kommunikation, tydlighet och lyhördhet
• du är självständig och har mod att fatta beslut och vara trygg i dessa
• du har god erfarenhet av att leda, delegera och instruera personal
• du kan genom din person skapa trygghet och ett gott samarbetsklimat i din personalgrupp
• du anpassar ditt ledarskap utifrån de olika situationer du ställs inför
• du lägger vikt vid att följa och upprätthålla befintliga rutiner
• du har erfarenhet av att arbeta med och bemöta den målgrupp verksamheten riktar sig till
• du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
• du har god vana vid att administrera och dokumentera inom vård och omsorg

En stor fördel är att du har erfarenhet av att arbeta i sociala systemet ParaSoL.
Även att du har erfarenhet av att arbeta med kommunikationsanalysen DISC eller liknande.

Utbildningskrav:

• adekvat högskoleutbildning för verksamhetsområdet, lägst fil.kand.-examen,
• ingående kunskaper om tillämpliga lagar, föreskrifter och allmänna råd för SoL-verksamhet
• minst två års sammanhållen yrkeserfarenhet av målgruppen, heltid, förvärvad efter år 2000
• erfarenhet av arbetsledning under minst två år, förvärvad efter år 2000
• vitsordad personlig lämplighet från någon som har professionell erfarenhet av ditt arbete med målgruppen som skall ha pågått eller avslutats senast inom de närmsta tre åren

Vi på Bra Liv Sverige ger omvårdnad och stöd till personer som på grund av ålder, sjukdom eller funktionshinder har svårt att klara av sin vardag. Vår målsättning är att våra kunder, utefter egna värderingar och förutsättningar, får en bra livskvalitet.
Vi anser att alla har rätt till ett bra liv.
Vi riktar oss till personer med fysiska och/eller psykiska funktionshinder och arbetar inom tre områden: boendestöd, hemtjänst och personlig assistans.
En viktig uppgift för oss på Bra Liv är att bedriva en verksamhet med garanterat kompetent, lyhörd och ödmjuk personal. Verksamheten är grundad på respekt för kundens självbestämmanderätt och integritet.

Publiceringsdatum
2017-03-16

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-03

Företag
Bra Liv Sverige AB

Adress
Bra Liv Sverige AB
Varvsgatan 10 B
11729 Stockholm

Kontorsadress
Varvsgatan 10B

Jobbnummer
3378400

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bra Liv Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bra Liv Sverige AB: