Enhetschef Hemtjänsten, Krokom

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

-Ett jobb med plats för växtkraft
Till hemtjänsten söker vi en enhetschef vars ledarskap präglas av en vilja att skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna utföra ett arbete med god kvalitet. Välkommen med din ansökan!
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme. Vi värnar om alla invånare och därför arbetar vi kvalitets- och målinriktat för att ge bra service och omsorg genom livets alla skeden. Kommunen har fyra värdeord; välkomnande, modig, nära och pålitlig. Vi arbetar för att dessa ord ska genomsyra hela vår verksamhet.
Nu söker vi en vikarierande enhetschef till hemtjänsten. Hemtjänsten i Krokom består av sex hemtjänstgrupper; Krokom, Ås, Nälden, Offerdal, Natten och Föllinge.
En dag som enhetschef
Som enhetschef leder du det operativa arbetet och har ansvar för verksamhet, arbetsmiljö, personal och ekonomi inom ditt område. Du ansvarar även för ledning och verksamhetsutveckling genom att planera, genomföra, följa upp och utvärdera hur verksamheten utvecklas gentemot uppsatta mål, riktlinjer och gällande lagstiftning.
Du kommer att ingå i ledningsgruppen och jobbar nära de andra enhetscheferna samt med andra aktörer både internt och externt. Verk­sam­hetschefen är din närmsta chef.
För att lyckas med uppdraget har du närmast hjälp av dina chefskollegor samt dina med­arbetare. Du har även tillgång till olika typer av stabsstöd i ditt arbete såsom HR, ekonom, kvalitetskontroller och MAS.
Din kompetens
Du har akademisk utbildning som bedöms relevant för uppdraget eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Det är meriterande om du har tidigare ledarskapserfarenhet samt har arbetat i en politiskt styrd organisation.
Arbetet ställer krav på god organisations- och samarbetsförmåga. Du behöver ha god självkännedom och vara uthållig. Vidare be­höver du ha förmåga att samarbeta men även att arbeta självständigt med bibehållet engage­mang. Du behöver kunna uttrycka dig i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Körkort är ett krav för tjänsten.

Publiceringsdatum
2023-02-15

Övrig information
Vikariat på 100% med tillträde enligt överenskommelse och fram till sista oktober med eventuell möjlighet till förlängning.
Rekrytering kommer att ske löpande vilket betyder att tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum passerat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478), http://www.krokom.se
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Kontakt
HR-konsult
Ida Moberg
ida.moberg@krokom.se
0640-163 76

Jobbnummer
7449877

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: