Enhetschef Hemtjänsten, Krokom
Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom -Ett jobb med plats för växtkraft
Till hemtjänsten söker vi en enhetschef vars ledarskap präglas av en vilja att skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna utföra ett arbete med god kvalitet. Välkommen med din ansökan!
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme. Vi värnar om alla invånare och därför arbetar vi kvalitets- och målinriktat för att ge bra service och omsorg genom livets alla skeden. Kommunen har fyra värdeord; välkomnande, modig, nära och pålitlig. Vi arbetar för att dessa ord ska genomsyra hela vår verksamhet.
Nu söker vi en vikarierande enhetschef till hemtjänsten. Hemtjänsten i Krokom består av sex hemtjänstgrupper; Krokom, Ås, Nälden, Offerdal, Natten och Föllinge.
En dag som enhetschef
Som enhetschef leder du det operativa arbetet och har ansvar för verksamhet, arbetsmiljö, personal och ekonomi inom ditt område. Du ansvarar även för ledning och verksamhetsutveckling genom att planera, genomföra, följa upp och utvärdera hur verksamheten utvecklas gentemot uppsatta mål, riktlinjer och gällande lagstiftning.
Du kommer att ingå i ledningsgruppen och jobbar nära de andra enhetscheferna samt med andra aktörer både internt och externt. Verksamhetschefen är din närmsta chef.
För att lyckas med uppdraget har du närmast hjälp av dina chefskollegor samt dina medarbetare. Du har även tillgång till olika typer av stabsstöd i ditt arbete såsom HR, ekonom, kvalitetskontroller och MAS.
Din kompetens
Du har akademisk utbildning som bedöms relevant för uppdraget eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Det är meriterande om du har tidigare ledarskapserfarenhet samt har arbetat i en politiskt styrd organisation.
Arbetet ställer krav på god organisations- och samarbetsförmåga. Du behöver ha god självkännedom och vara uthållig. Vidare behöver du ha förmåga att samarbeta men även att arbeta självständigt med bibehållet engagemang. Du behöver kunna uttrycka dig i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Körkort är ett krav för tjänsten.
Publiceringsdatum2023-02-15Övrig informationVikariat på 100% med tillträde enligt överenskommelse och fram till sista oktober med eventuell möjlighet till förlängning.
Rekrytering kommer att ske löpande vilket betyder att tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum passerat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Krokoms kommun (org.nr 212000-2478),
http://www.krokom.se Offerdalsvägen 8 (
visa karta)
835 80 KROKOM
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Krokoms Kommun
Kontakt HR-konsult
Ida Moberg
ida.moberg@krokom.se 0640-163 76 Jobbnummer 7449877
Observera att sista ansökningsdag har passerat.