Enhetschef administrativt stöd och service inom Socialförvaltnin
Österåkers Kommun / Ekonomichefsjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Österåker,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Täby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker,
Täby,
Stockholm,
Nynäshamn eller i
hela Sverige 30 minuter utanför Stockholm ligger Österåker med centralorten Åkersberga. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer med Sveriges viktigaste jobb. Det gör vi genom högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans, en trygg miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka Vi har samverkansavtal med de fackliga organisationerna. Du som arbetar hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort.
Arbetsplatsbeskrivning
Enheten administrativt stöd och service består av 13 medarbetare. Enheten fungerar som ett stöd till verksamheter i hela socialförvaltningen och utför en bred blandning av arbetsuppgifter. Socialförvaltningen arbetar för två poliitiska nämnder Socialnämnden och Vård och omsorgsnämnden.
Publiceringsdatum2017-12-21Dina arbetsuppgifterSom enhetschef är du ett nav i socialförvaltningen i Österåkers kommun. Du arbetar med att leda 13 personer såsom administrativa handläggare, receptionist, systemförvaltare, nämndsekreterare, förvaltningsjurist, ersättningshandläggare och avgiftshandläggare i deras dagliga arbete. Arbetet innebär att finnas som ett stöd närvarande på förvaltningen såväl för medarbetare som kollegor och det sker i nära samarbete med socialdirektören, stab samt övriga enheter
KvalifikationerDin högskoleutbildning kan ha sin tyngdpunkt inom samhällsvetenskap eller socialt arbete. Dokumenterad utbildning inom ledarområdet är meriterande, t ex förändringsledarskap, projektledning eller arbetsmiljö.
Du har erfarenhet av arbete inom en myndighetsutövande organisation, gärna socialtjänst. Du bör ha god kännedom om lagar och regler som styr arbetet i en kommun, framförallt förvaltningslagen. Du har arbetslivserfarenhet som påvisar att du har förmåga att arbeta strukturerat och självständigt.
Som person upplevs du som tydlig och stödjande. Erfarenhet som är meriterande är att ha arbetat med att tillhandahålla service till förvaltning/kollegor samt utförare och kommunmedborgare.
Då socialförvaltningen arbetar på uppdrag från två nämnder är det av stor vikt att du är noggrann och att du kan arbeta med tidsramar som anges, samt stödja andra medarbetare på förvaltningen i detta.
Anställningens omfattning
100%
Anställningsform
Tillsvidare
TillträdeEnligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
2018-01-14
Vi undanbeder oss annonserings och rekryteringshjälp.
Österåker är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling, en av landets snabbast växande kommuner. På sommarhalvåret fördubblas befolkningen genom fritidsboende och turister. Nyföretagandet är starkt och arbetslösheten mycket låg. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med vattenkontakt. Flera spännande bostadsområden byggs och permanentboende i skärgården lockar allt fler. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättningenligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanna Kiesel, Socialdirektör
susanna.kiesel@osteraker.seFöretagÖsteråkers kommun
AdressÖsteråkers kommun
Hackstavägen 22
18486 Åkersberga
KontorsadressHackstavägen 22
Jobbnummer 3868934
Observera att sista ansökningsdag har passerat.