Enhetschef
Värmdö Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Värmdö
2017-03-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef" (publicerad 2022-11-15) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö,
Stockholm,
Töreboda eller i
hela Sverige Varje dag erbjuder vi våra medborgare en chans till frihet utifrån individens egna förutsättningar och intressen. Vi arbetar utifrån ett gemensamt budskap: NÄRVARO, vi ser och lyssnar på människor vi möter. Hos oss får du vara en del att ett stolt team som arbetar med medborgaren i fokus.
I rollen som enhetschef ingår du i Vård- och omsorgsavdelningen ledningsgrupp tillsammans med avdelningens andra enhetschefer. I ditt ansvarsområde som enhetschef för Personlig Assistans och Daglig Verksamhet ingår uppgifter som:
• Personalansvar
• Budgetansvar
• Systematiskt kvalitetsarbete
• Kundkontakter
• Rekrytering
I din roll som enhetschef ingår även att utveckla samt leda verksamheten utefter de mål och visioner som är uppsatta.
Vi söker dig som är utbildad socionom, sjuksköterska eller har liknade akademisk utbildning. Vi ser att du har lång erfarenhet av ledarskap, samt har erfarenhet inom LSS. Du är strukturerad och tydlig och eftersträvar en verksamhet där de boende sätts i fokus. Du har god förmåga att samarbeta och skapa ett positivt arbetsklimat och har intresse för utvecklingsarbete/kvalitetsarbete i samverkan med personalgrupper. Vi ser även att du har förmåga och intresse att hantera ekonomi och verksamhet i ett helhetsperspektiv samt kan arbeta utifrån fastställda mål, riktlinjer och tilldelad budget. Vidare ser vi att du är lyhörd och har god IT-vana.
Stor vikt kommer vi att lägga på personliga egenskaper. Som person är du ansvarstagande och flexibel samt har ett genuint intresse för människor. Vi förväntar oss att du är bra på att bygga relationer och skapa kontakt och föra en nära dialog med övriga i organisationen. Du är serviceintresserad och har förmåga att arbeta självständigt och i grupp.
Enheten Personlig Assistans och Daglig Verksamhet är en kommunalt driven verksamhet och ligger i trevliga omgivningar centralt i Gustavsberg. Till enheten tillhör också en daglig verksamhet belägen i vackra miljöer i området Lugnet, ett stenkast ifrån centrala Gustavsberg
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt.
Publiceringsdatum2017-03-17Så ansöker duDu söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på "sök tjänst" nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast 2 april 2017.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta avdelningschef Gabriella Rodling tel. 070-168 52 41. Fackliga representanter nås via kontaktcenter, 08-570 470 00.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-02
Ange följande referens när du ansöker: PVPASS:2017:3
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVärmdö kommun
AdressVärmdö kommun
Skogsbovägen 9-11
13481 Värmdö
KontorsadressSe hemsida.
Jobbnummer 3382001
Observera att sista ansökningsdag har passerat.