Engagerad Teamledare till att utveckla kundserviceavdelning

Bravura / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-06-08

Företaget
Företaget erbjuder pensionslösningar till sina kunder där en viktig uppgift är att leverera så gynnsamma lösningar som möjligt för kunden. De har en lång historia och en trevlig kultur internt där man månar om de anställdas välmående. Kontoret ligger i centrala Stockholm. På kundserviceavdelningen arbetar ett 20-tal heltidsanställda och ett 10-tal deltidsanställda.

Dina arbetsuppgifter
Som Teamledare för kundservicegruppen ansvarar du för 10 heltidsmedarbetare samt en grupp deltidsmedarbetare. Du rapporterar till kundservicechefen. Detta är en ny roll där du ges chans att tillsammans med kundservicechefen, och självklart gruppen, skapa den bästa kundserviceavdelningen. Kundservicemedarbetarna hanterar inkommande och utgående samtal, främst frågor rörande pension. De mäts på tillgänglighet för samtal samt NKI. För mer komplicerade ärenden finns även en specialistavdelning. I din roll som Teamledare sätter du ramar för avdelningen, etablerar process för medlyssning och feedback, coachar, följer upp nyckeltal. För rätt person kan rollen på sikt utvecklas mot ett mer uttalat personalansvar med medarbetar- och lönesamtal. Det här är rollen för dig som brinner för att leda andra, som har erfarenhet själv från kundservice och som vill vara med att utveckla en ny roll för att skapa den bästa kundserviceavdelningen.

Kvalifikationer
Utbildning: - Slutförd gymnasieutbildning

Erfarenheter
• arbetat inom kundservice, call center, TM-avdelning
• erfarenhet att coacha, utbilda andra inom kundservice, gärna etablerat en medlyssningsprocess eller liknande
• uttrycker dig väl i tal och skrift

Vi tror att du som söker är engagerad, kundfokuserad och har en mycket stark känsla för att leda och coacha andra. Då rollen är ny för gruppen är det viktigt att du är tydlig och konsekvens i ditt ledarskap. Du är ödmjuk och ser individen, samtidigt som du inte räds att fatta tuffa beslut och kommunicera detta. Du har skinn på näsan och kan ställa krav utan att tumma på ditt förtroende. Här ges du chansen att få en fot in att skapa något nytt hos ett företag med gott renommé. Välkommen med din ansökan!

Övrig information:

Start:
Plats:

Ersättning
Kontakt: Bravura, info@bravura.se , tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Varaktighet, arbetstid
Heltid, Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Vannfält-Restorp 08-40024050 karin.vannfalt.restorp@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2327664

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: