Engagerad kravhandläggare till Kommunals a-kassa!

Komet Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Kommunals a-kassa är en av Sveriges största a-kassor med över 530 000 medlemmar. Vårt huvudsakliga uppdrag är att betala ut arbetslöshetsersättning till våra medlemmar vid arbetslöshet.

Verksamhetsområdet är begränsat till i Sverige anställda hos kommuner, landsting, församlingar och hos andra arbetsgivare som i huvudsak bedriver skatte- och avgiftsfinansierad samhällsservice samt anställda inom naturbruksområdet.

Kommunals a-kassa söker för en projektanställning en ansvarsfull och självständig kravhandläggare med start 1 september 2013. Vi erbjuder en utvecklande, stimulerande och utåtriktad tjänst med många olika arbetsmoment i ett trevligt team som genomsyras av samarbete och vilja att leverera den absolut bästa servicen till Kommunals medlemmar. Huvudkontoret består av ca 35 medarbetare och du kommer att arbeta i ett team med 6 personer.

I dina arbetsuppgifter som kravhandläggare ingår att informera och ge service till a-kassans medlemmar och anställda i frågor gällande fordringshantering. Du kommer att handlägga ärenden i kravhanteringssystemet Collect samt ärendesystem ÄGA.

Är du den vi söker?

Vi söker dig;

• Som tidigare arbetat med fordringshantering och kravhanteringssystemet Collect, gärna som kravhandläggare med erfarenhet från inkassoföretag eller a-kassa.

• Som har goda datakunskaper inom Officepaketet och Collect.

• Som har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.

Som person är du ansvarfull, självständig och har mycket god känsla för service. Du är noggrann, trivs med att ta egna initiativ och har en förmåga att skapa dig en helhetssyn men har även intresse för detaljer. För att lyckas i denna tjänst är du flexibel och känner engagemang att lösa problem som uppstår. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.

Vi erbjuder:

Anställningen inleds med en teoretisk utbildning där du får lära dig handläggningsarbetet, våra system, rutiner och relevant lagstiftning.

Vi har våra kontor i fräscha lokaler i centrala Stockholm med god arbetsmiljö och bra villkor. Vi erbjuder bland annat rikskuponger och friskvårdsbidrag.

Publiceringsdatum
2013-08-14

Om tjänsten
Tjänsten är en projektanställning som pågår från 1 september 2013 till 31 augusti 2014.

I denna rekrytering samarbetar vi med Komet AB. Ansöker gör du via ansökningsformuläret. Observera att sista ansökningsdag är den 31 juli. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-post. Vi arbetar löpande med processen och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag. Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att Komet förmedlar kontakten mellan dig och kund, men att du sedan blir anställd av företaget.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Box 70368
10724 Stockholm

Jobbnummer
1625996

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: