Engagerad fastighetsjurist sökes för inhyrning hos kund

Experis Sverige / Juristjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Kristianstad, Sölvesborg, Hässleholm, Hörby, Osby eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2013-12-29

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• Förhandla, upprätta avtal arrenden och nyttjanderätter samt förhandla med externa fastighetsägare om införhyrningar.
• Bistå chef fastighetsenhet enligt ovan.
• Fungera samordnande i övergripande frågor rörande avtalshantering.
• Kvalitetssäkra avtal i fastighetsdata 3LPro, kvalitetsgranska underlag/avtal för avyttring samt övrigt förekommande arbetsuppgifter för rollen/avdelningen/ enheten/staben.

I rollen ingår även förvaltning av hyresavtal och andra nyttjanderätter, att fungera som specialiststöd inom avtalsfrågor etc., att genomföra uthyrningar av objekt och stödja kunderna i deras lokalförsörjning samt at arbeta med att säkerställa avtalsinformation i fastighetsstödsystemet.

Tjänsten har placering Kristianstad och är ett vikariat med varaktighet från 2014-02-01 till och med 2014-07-31. Du behöver ha B- körkort då tjänsten innebär att du behöver göra en del bilresor.

Vem är du?
Du har juristexamen och erfarenhet av fastighetsrätt inom hyresrätt, arrende- och andra nyttjanderätter, hantering av tvister, förhandlingsvana, servitut och gemensamhetsanläggningar samt erfarenhet av affärsförhandlingar.

Du behöver även vara:
• Bra på att kommunicera och skapa förtroendefullt samarbete.
• Ha goda kunskaper i det svenska språket och har lätt för att uttrycka sig i tal och skrift.
• En god administratör med struktur i arbetet och vana av att arbeta med Officepaketet.
• Kundorienterad och ha god samarbetsförmåga.

Det är meriterande med kunskaper i fastighetssystemet 3L Pro och ärendehanteringssystemet Platina.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos oss på Experis Finance kan vi genom ett nära samarbete arbeta för din karriärutveckling över tiden. Experis har fler än 500 avtalskunder och en meriterande kundlista. 1.600 konsulter /partners som blir dina kollegor över hela Sverige.

Kontaktperson för detta jobb
Ansök via länken nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta Experis och rekryteringskonsult Catharina Platoff på tel: 044-20 38 68 eller catharina.platoff@se.experis.com .
Ansök snarast då urval sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catharina Platoff

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1738792

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: