Ekonomiassistent till växande bolag i City
Experis / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Täby eller i
hela Sverige Experis Finance konsultverksamhet växer - nu söker vi ekonomiassistenter. Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag med fokus på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi vänder oss till dig som är chef eller specialist och som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Experis Finance söker just nu till ett längre uppdrag i City en ekonomiassistent med ansvar för kundreskontrafunktionen. Uppdraget startar omgående och kommer att pågå i minst 8 månader.
Arbetsuppgifterna består av:
- registrering av inkommande inbetalningar
- avstämningar
- påminnelsehantering
- fakturering
- upplägg av nya kunder
Vem är du?
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande. Du har några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent inom kundreskontra och fakturering. Du bör ha arbetat med stora reskontraflöden och i något av de större affärssystemen. Det är viktigt att du har goda Excelkunskaper. Du behärskar engelska i såväl tal som skrift. För att trivas i rollen är det viktigt att du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du uppskattar att ta stort eget ansvar och samtidigt vara del av ett team. Vidare är du kommunikativ och serviceinriktad då arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt.
Vad kan vi erbjuda dig?
På Experis Finance får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktuppgifter
Vid frågor vänligen kontakta konsultchef Charlotte Vestman 08-736 28 53,
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
Publiceringsdatum2017-01-27ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-03
Ange följande referens när du ansöker: 17817
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotte Vestman
Charlotte.Vestman@se.experis.comFöretagExperis
AdressExperis
11181
11181 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 3286106
Observera att sista ansökningsdag har passerat.