Ekonomiassistent till Skanska Helpdesk ekonomi

TNG Group AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Skanska söker erfaren ekonomiassistent till Helpdesk inom ekonomi och inköp. Läs mer och sök redan idag!

Skulle du trivas i en supportroll där du får användning av din tidigare erfarenhet och kunskap inom ekonomi? Lockas du av en bred roll med många interna och externa kontaktytor? Är du kommunikativ, lösningsorienterad samt har stort fokus på service? Då är det dig vi söker till Skanskas Helpdesk inom ekonomi och inköp. Välkommen med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Vi erbjuder dig en bred och central roll på ett stort internationellt byggföretag? På Skanska får du möjlighet att fortsätta utvecklas i en spännande roll inom området ekonomi och inköp. Du kommer att tillhöra avdelningen Skanska Affärsstöd samt bli en del av teamet helpdesk ekonomi och inköp bestående av 6 härliga kollegor, som tillsammans främst supporterar och servar den interna organisationen kring frågor som rör ekonomi och inköp. Tjänsten är placerad i ljusa och fräscha lokaler vid Skanskas huvudkontor i Stadshagen med närhet till goda kommunikationer och service.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som supportmedarbetare inom ekonomi och inköp kommer du att via telefon och e-post besvara frågor och ge förstklassig service främst till den interna organisationen, men även till externa leverantörer och kunder rörande alla typer av ärenden gällande:

* fakturor både inom leverantörsreskontra och kundreskontra
* betalningar
* inköp
* Skanskas leverantörsportal



Utöver ovanstående arbetsuppgifter kommer en stor del av tjänsten också innebära att supportera och guida medarbetarna i de interna systemen. Du kommer också med tiden få möjlighet att fördjupa dig inom ett eget ansvarsområde inom leverantörsreskontra, kundreskontra eller inköp.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Tjänsten är på heltid under kontorstider 07.50 - 16.00 samt enligt schema. Önskad start är omgående och uppdraget förväntas att löpa under 6 månader med goda möjligheter till förlängning. Skanska erbjuder sina anställda och konsulter fri frukost varje dag samt fri tillgång till gym och träningspass i Skanskas lokaler.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som idag arbetar som ekonomiassistent med mycket god erfarenhet av leverantörsreskontra och/eller kundreskontra. För tjänsten ser vi att du har som lägst gymnasieutbildning inom ekonomi där högskoleutbildning är meriterande för rollen men inget krav. Det är även starkt meriterande om du har utbildning och/eller erfarenhet av inköp. För att lyckas i rollen är det också av stor vikt att du har mycket god förståelse för hela fakturaflödet, då en stor del av frågeställningarna kommer att beröra alla typer av fakturafrågor.

Skanska arbetar i Oracle Fusion så har du erfarenhet av detta eller annat affärssystem är även det meriterande. Att du är systemkunnig och har mycket god förmåga att ge professionell service ser vi som nyckelkompetenser för att du ska lyckas i rollen som supportmedarbetare inom Affärsstöd ekonomi/inköp. Det är också viktigt att du hanterar engelska i tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i svenska, då du dagligen kommer att ge support via telefon samt skriftligt besvara frågor i Skanskas ärendehanteringssystem.

Som person har du lätt för att samarbeta samtidigt som du har förmågan att jobba systematiskt och självständigt i det dagliga arbetet. Du är förändringsbenägen och ser positivt på att vara med och driva utvecklingen vidare på Skanska. Vi tror att du har en god social förmåga och är tydlig i både muntlig och skriftlig kommunikation. Vidare ser vi att du har stort lösningsfokus och känner dig trygg i att fatta egna beslut.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG och arbeta ute hos vår kund. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2018-01-30

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Ek pernilla.ek@tng.se 0760-715571

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Jobbnummer
3934023

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: