Ekonomiassistent till Plegium

Wrknest AB / Ekonomiassistentjobb / Surahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Surahammar, Hallstahammar, Västerås, Köping, Sala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wrknest AB i Surahammar, Västerås, Eskilstuna, Enköping, Strängnäs eller i hela Sverige

Vill du vara med och bidra till Plegiums spännande tillväxtresa?
Plegium arbetar varje dag för att öka den personliga säkerheten och tryggheten i över 20 länder. De har revolutionerat en bransch av produkter som stått och stampat sedan 70-talet, tack vare att de genom modern teknik tillverkar försvarssprayer med GPS- funktion. Produkterna tillverkas i Sverige med försäljning över hela världen.

Samtidigt som Plegium tar sin produkt och dess positiva inverkan på människors liv på största allvar, så präglas arbetskulturen och teamen bakom produkten av otroligt mycket glädje, skratt och sociala aktiviteter. Det går snabbt i svängarna, allt ifrån att ställa om från seriöst arbete till en AW med kollegorna, till att skifta fokus och ansvar där det gör som mest nytta.

Hej Henrik Frisk, COO på Plegium!

Vilka är de främsta fördelarna med att jobba på Plegium?
På Plegium får man mycket frihet under ansvar och har stor möjlighet att forma sin egen roll. Så länge man jobbar mot våra gemensamma mål och är en teamplayer får man stort spelrum. Plegium växer snabbt, vi är snabbrörliga, pragmatiska och har kul på jobbet!

Vad är det som gör Plegium till en attraktiv och modern arbetsplats?
Plegium är ett ungt företag, utan den trögrörlighet som kan prägla stora företag. Vi är pragmatiska och kan snabbt styra om till nya processer ifall de är effektivare än tidigare. Vi jobbar digitalt och kommunikationsvägarna är nätverksbaserade snarare än hierarkiska. Vi erbjuder stor frihet under ansvar.

Dina framtida arbetsuppgifter
I ditt arbete som ekonomiassistent kommer du att arbeta brett inom ekonomiområdet, i huvudsak med Plegiums svenska bolag. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

• Löpande redovisning inklusive månatliga avstämningar

• Hantera kund- och leverantörsreskontra

• Deklarationer

• Lönehantering

• Övriga administrativa uppgifter för produktionen

Vi söker dig som har

• En högskoleutbildning i ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet

• Erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra

• Erfarenhet av löpande redovisning

• Vana av att arbeta i Excel

• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi ser det som meriterande

• Erfarenhet av att jobba med löner

• Vana att arbeta i Fortnox och Visma Lön 600

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är flexibel, snabblärd och iniativtagande. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Surahammar, 20 min med bil från Västerås

Omfattning: Heltid, 40h/v

Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wrknest AB (org.nr 559293-2213), http://www.wrknest.se

Arbetsplats
Wrknest

Jobbnummer
7646264

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wrknest AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wrknest AB: