Ekonomiassistent till LF Affärsservice i Kristianstad

SJR / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Kristianstad, Hässleholm, Hörby, Höör, Perstorp eller i hela Sverige

LF Affärsservice Sydost AB är ett kompetenscenter som levererar tjänster till ett flertal Länsförsäkringsbolag inom områdena ekonomi, IT och telefoni. Vi befinner oss i en spännande fas med stor utvecklingspotential.

Vi söker nu en engagerad och initiativrik ekonomiassistent, med viljan och förmågan att alltid leverera på topp!

Vill du arbeta som ekonomiassistent på ett företag med stor utvecklingspotential? LF Affärsservice söker en ambitiös ekonomiassistent som vill ta ett stort eget ansvar och arbeta med det löpande och dagliga arbetet med kund- och leverantörsreskontra.

Du kommer att rapportera till VD och ingå i ekonomiavdelningen på 6 personer. LF Affärsservice har sitt kontor i trevliga lokaler centralt i Kristianstad. Medarbetarkulturen på LF Affärsservice präglas av engagemang, initiativförmåga och samarbete.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Underhåll av leverantörsregister

• Hantera inkommande fakturor

• Utgående betalningar

• Påminnelsehantering

• Underhåll av kundregister

• Hantera utgående fakturor

• Inkommande betalningar

• Kravhantering

• Support för leverantörs- och kundreskontra

Lämplig bakgrund
Vi tror att du har flerårig erfarenhet från en ekonomiavdelning och erfarenhet av arbete med leverantörs- och kundreskontra. Du har en förståelse för redovisning och de olika delarna och processerna på en ekonomiavdelning. Du har erfarenhet från arbete i ett modernt affärssystem och har du arbetat i Hogia är det en fördel. Du är van att arbeta i team och har erfarenhet av ett processorienterat arbetssätt. Vidare har du gärna kunskaper i fastighetsadministration och erfarenhet av förbättringsarbete för rutiner, manualer och processer. Det är meriterande om du tidigare arbetat på ett Shared Service Center inom en serviceorganisation.

Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. Du är kommunikativ och har lätt att ta kontakt med såväl interna som externa intressenter. Som person är du strukturerad och självgående. Du har en analytisk förmåga med fokus på detaljer och noggrannhet. Du organiserar och prioriterar arbetet effektivt samt sätter upp och håller deadlines. Vidare är du intresserad av att utveckla rutiner och arbetssätt samt har en god samarbetsförmåga och en vilja till personlig utveckling.

Publiceringsdatum
2017-12-21

Så ansöker du
I den här rekryteringen samarbetar LF Affärsservice med SJR in Scandinavia. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du ansöker snarast. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi behandlar din ansökan konfidentiellt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Mellborg magnus.mellborg@sjr.se +46 766 47 16 18

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3869351

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: