Ekonomiassistent till leverantörsreskontra på trevligt bolag

SJR AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Kungsbacka eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker en ekonomiassistent för ett omgående uppdrag. Uppdraget är på heltid och beräknas pågå till slutet på juli. Kunden sitter i fina lokaler på Lindholmen i Göteborg.

Vad ingår i tjänsten?
Som ekonomiassistent till företagets leverantörsreskontra kommer du att ingå i ett team bestående av 12 personer. I din roll ingår arbetsuppgifter så som:

Kontering av centrala fakturor Scanning av fakturor Skicka fakturor för attest Påminnelse av leverantörsfakturor, samt behjälplig med påminnelse av kundfakturor


Bolaget använder sig av ekonomisystemet Maconomy och scanningsystemet ReadSoft, vilket är meriterande om du har tidigare erfarenhet utav. Vidare känner du dig bekväm i engelska.

Vem söker vi?
Vi tror att du har relevant utbildning och har arbetat inom leverantörsreskontra under några år. Som person är du prestigelös, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du är noggrann och kommunikativ. Vidare är du självständig och inte rädd för att hugga i när och där det behövs.

Ytterligare information om tjänsten
Tjänsten kommer att påbörjas omgående och beräknas pågå till slutet på juli. Du kommer under denna period att vara anställd som konsult på SJR. Uppdraget är på heltid, arbetstider 8-17 med möjlighet till flex.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Amanda Karlsson på telefonnummer 031-333 54 88. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag .

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/visstid Visstid

Publiceringsdatum
2017-02-02

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amanda Karlsson +46 031-333 54 88

Företag
SJR AB

Adress
SJR AB
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20

Jobbnummer
3298714

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB: