Ekonomiassistent till ledande bolag i Knivsta, strax norr om Arlanda

Ogunsen AB (publ) / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2023-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till ledande bolag i Knivsta, strax norr om Arlanda" (publicerad 2023-02-22) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Vi på SJR tillsätter nu en erfaren Ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra till ett konsultuppdrag med start under februari/mitten av mars och 6 månader framåt. Därefter finns det chans till anställning hos kunden.

Vår kund är Europas ledande expert på att förhindra vattenskador och de sitter i fina lokaler i Knivsta, strax norr om Arlanda. Kunden tillämpar just nu en Hybridmodell där man varvar hemarbete med arbete på kontoret.

I din roll som ekonomiassistent kommer du arbeta brett med nedan arbetsuppgifter. Du kommer att tillhöra en liten ekonomigrupp och rapportera till Ekonomichefen.

Publiceringsdatum
2023-02-17

Om tjänsten
Ditt huvudansvar är kund och leverantörsreskontra och att se till att samtliga banktransaktioner bokförs löpande på ett korrekt sätt. Du arbetar även med löpande bokföring, månadsbokslut och avstämningar.

• Kundreskontra
• Bokföring av inbetalningar
• Påminnelse och inkasso hantering
• Samarbete med support avdelningen för att säkerställa korrekta uppgifter i kundregister

• Leverantörsreskontra
• Ansvarig för att flödet av fakturor flyter på, från inskanning till slutattest
• Påminna internt om fakturor inte attesterats.
• Utbetalningar

• Månadsavstämningar

• Bank
• Daglig avstämning och bokföring av transaktioner
• Valutajustering
• Likviditetsbevakning, växling av valuta inför betalningar

• Skatteverket
• Redovisning av moms
• Inbetalning av F - skatt
• Bokföring av transaktioner på skattekonto

Bakgrund
Vi letar efter dig som har gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi och dig som har ett mångårig erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter.

Det är meriterande om du har vana av bokslutsarbete och momsfrågor. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet generellt och framförallt inom Excel. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du drivkraftig och ambitiös. Du arbetar både självständigt och i grupp. Du är initiativrik, flexibel och har förmåga att arbeta mot flera mål samtidigt. Noggrannhet, struktur, serviceminded och en social förmåga är andra viktiga egenskaper för denna tjänst.

Så ansöker du
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-03-20.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
7459135

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):