Ekonomiassistent till långsiktigt uppdrag i Solna, Stockholm!
Experis Finance / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2018-08-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till långsiktigt uppdrag i Solna, Stockholm!" (publicerad 2018-09-03) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Experis Finance söker nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till vår kund, ett företag inom byggbranschen, med kontor i Solna. Det här är en möjlighet för dig som vill fortsätta utvecklas inom leverantörsreskontra och ser ett långsiktigt engagemang med vår kund. Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag på 1 år med god chans till förlängning. Välkommen med din ansökan idag!
Din roll som Ekonomiassistent
I din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta med företagets leverantörsreskontra och hantera hela processen, allt från ankomstregistrering till betalningar och diverse utredningar. Du kommer att tillhöra en grupp om 6 personer, som alla arbetar inom leverantörsreskontra.
Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är:
* Ankomstregistrering
* Definitivbokföring
* Upprätta nya leverantörer i SAP
* Posthantering (inkasso, påminnelser)
* Rapportservice till organisationen
* Diverse utredningar - leverantör, konto/systemvård
* Upprätta och registrera bokföringsorder
Uppdragsstart: 1:a oktober
Uppdragslängd:1 år med god chans till förlängning
Omfattning:100 %
Placering: Solna, Stockholm
Vem är du?
Till det här uppdraget söker vi dig som är utbildad gymnasieekonom och har minst 2 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Du har grundläggande kunskaper i momshantering och det är meriterande om du även arbetat med omvänd moms samt med hela leverantörsreskontraprocessen. Då vår kund hanterar e-fakturor ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med det. Du har goda kunskaper i MS Office och är van vid att arbeta i olika affärssystem. Det meriterande om du tidigare arbetat i Basware och SAP.
För att bli framgångsrik i den här tjänsten tror vi att du är en driven och nyfiken person, som har ett stort intresse för system och en vilja att utvecklas inom leverantörsreskontra. Som person tror vi att du är noggrann, strukturerad och ödmjuk. Vidare ser vi gärna att du värdesätter ett långsiktigt engagemang med vår kund.
Vad kan Experis erbjuda dig?
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.
Som konsult hos Experis utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sverige största företag inom flera olika branscher.
Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan och kontakt
Ansök genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. För mer information om uppdraget och Experis är du varmt välkommen att kontakta Kandidatspecialist Natalie Richtnér på
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2018-08-27ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-03
Ange följande referens när du ansöker: 48135
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNatalie Richtnér
Natalie.Richtner@se.experis.comFöretagExperis Finance
AdressExperis Finance
11181
11181 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 4310864
Observera att sista ansökningsdag har passerat.