Ekonomiassistent till kundreskontran - långt konsultuppdrag

Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-03-11


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Vill du bli en del av ett dynamiskt och internationellt företag där du får arbeta med ekonomi i en spännande och utvecklande miljö? Vi på Avanzera söker nu en ekonomiassistent för ett konsultuppdrag på minst ett år med goda möjligheter till anställning hos en av våra trevliga kunder. Här får du chansen att arbeta i en internationell miljö, utveckla din kompetens och vara en del av ett engagerat team.

Då detta är ett konsultuppdrag innebär det att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Du kommer att ha en dedikerad konsultchef som finns som bollplank under hela vår gemensamma resa.

Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på:
https://www.reco.se/avanzera-ab

Publiceringsdatum
2025-03-11

Dina arbetsuppgifter
Om rollen
I den här rollen kommer du att hantera kundreskontra och kassabokföring, arbeta med avstämningar och månadsbokslut, samt bidra till förbättringsinitiativ inom området.

Du kommer till en varm och välkomnande grupp, där man stöttar varandra och har roligt tillsammans. Här värdesätts både sammanhållning och utveckling, och du blir en del av en kultur där hjälpsamhet och prestigelöshet står i fokus.

Arbetet sker tre dagar i veckan på kontoret, i en miljö där samarbete och trivsel är viktiga. De övriga två dagarna finns möjlighet att arbeta hemifrån.

Bakgrund
Är det dig vi söker?

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har:
• Erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent
• En ekonomisk utbildning, exempelvis en kandidatexamen i ekonomi, eller motsvarande kunskap.
• God förståelse för redovisning och en vilja att lära dig mer.
• Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, då du kommer att använda det i det dagliga arbetet.
• Ett IT-intresse och nyfikenhet på systemprocesser -och goda kunskaper i Excel är ett plus.
• En driven, ansvarstagande och prestigelös personlighet - du gillar att ta egna initiativ och samarbeta med andra.

Vad erbjuder vi?
Hos Avanzera blir du en del av ett stabilt konsultföretag där vi bryr oss om våra konsulter och deras utveckling. Du får en trygg anställning, ett spännande uppdrag och chansen att bygga värdefull erfarenhet inom ekonomi.

Start: så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid.

Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1732".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Kontakt
Vera Wallentin
vera.wallentin@avanzera.se

Jobbnummer
9214848

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: