Ekonomiassistent till kund i Krokslätt
Premier Service Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Premier Service Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Företagsinformation
Premier är ett bolag som har varit verksamt sedan 1993 och vårt mål har sedan starten varit att erbjuda våra kunder bästa möjliga service. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder flexibla bemanningslösningar vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad. Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma anställningvillkor som våra kunders anställda genom kollektivavtal.
Tjänstebeskrivning
Vi söker nu för vår kund en ekonomiassistent som är en del av ekonomiavdelningen där du arbetar i teamet för kund- och leverantörsreskontran som idag består av tre personer. Du blir en viktig medarbetare på ekonomiavdelningen som totalt består av sju personer. Här sitter du i öppna och fräscha lokaler i Krokslätts Fabriker i Mölndal.
Detta är ett konsultuppdrag där tillsättning sker snarast och uppdraget beräknas pågå i minst två månader. För rätt person kan det finnas möjlighet till tillsvidareanställning hos kunden.
Din primära arbetsuppgift är att hantera bolagets reskontra vilket bland annat innefattar:
• Kundfakturering
• Fakturafrågor och ärende hantering från kunder
• Inbetalningar
• Påminnelse/inkasso hantering
• Kontoavstämningar av utredande karaktär
• Hantera leverantörsfakturor
• Utbetalningar
• Uppföljning, administration och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent på en ekonomiavdelning med liknande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har en god förståelse för och intresse av processerna kopplade till kundreskontra. För att lyckas i rollen krävs det att du är noggrann, ansvarstagande och flexibel. Du har en god analytisk förmåga och siffersinne.
Krav
• Goda kunskaper i Microsoft Dynamics AX
• Goda kunskaper i Excel
• Svenska i tal och skrift
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillfälligt arbete, 11 dagar - 3 månader
Publiceringsdatum2018-02-28ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-11
Ange följande referens när du ansöker: 1728
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVeronica Olsson
veronica.olsson@premier.seFöretagPremier Service Sverige AB
AdressPremier Service Sverige AB
Torggatan 5
46134 Trollhättan
KontorsadressTorggatan 5
Jobbnummer 3993102
Observera att sista ansökningsdag har passerat.