Ekonomiassistent till internationellt IT-företag

SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2017-06-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till internationellt IT-företag" (publicerad 2017-06-22) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SW söker för kunds räkning en driven och problemlösande Ekonomiassistent. Kundföretaget är ett globalt och utländsktägt IT-företag med kontor och verksamhet runt om i världen. Kundföretaget svenska kontor är beläget i moderna kontorslokaler strax söder om Stockholm. Som Ekonomiassistent hanterar du leverantörsreskontra: ankomstregistrering, kontering och månadsavstämningar. Du har en kontaktyta internt mot exempelvis inköp och lageravdelningen. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. Efter uppdragets slut finns chans till förlängning.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent kommer du att vara en del av en ekonomiavdelning på 11 personer - Ekonomichef, Redovisningschef, 3 Business Control, 3 kundreskontra, 3 leverantörsreskontra - och det är på leverantörsreskontra det nu finns en vakans. Kundföretaget har stora fakturaflöden på leverantörsreskontra och en stor del av flödet är automatiserat. Du övervakar fakturaflödet samt hanterar avvikelser då du exempelvis kontaktar inköp eller lager för fakturamatchning eller annan sedvanlig manuell hantering av leverantörsfakturor. Du välkomnas till en öppen och dedikerad ekonomiavdelning där man hjälps åt.

Som Ekonomiassistent arbetar du på leverantörsreskontra och du hanterar framför allt arbetsuppgifter såsom:

Ankomstregistrering, kontering, attest och betalning
Löpande bokföring
Avstämningar
Kontakt med leverantörer och berörda kollegor internt

Det här är tjänsten för dig som har studerat ekonomi vid universitet/högskola alternativt yrkeshögskola samt har arbetat inom reskontra alternativt bokföring/redovisning sedan tidigare och vill visa vad du går för i account payables-rollen på världsomspännande och utländsktägt IT-företag! Du välkomnas till en utvecklande arbetsplats som vill se dig växa samtidigt som du bidrar till den goda stämningen och förbättrade arbetssätt!

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har studerat ekonomi vid universitet/högskola och har arbetat minst 6mån med liknande arbetsuppgifter tidigare. Vi ser gärna att du har använt dig av SAP sedan tidigare eftersom vår kund använder det systemet men det är inget krav. Du är systemvan samt lättlärd i ekonomi/affärssystem. Du har goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser gärna att du har särkilt goda kunskaper i Excel. Du är flytande i svenska som engelska i tal och skrift, koncernspråk är engelska.

Som person är du driven, prestigelös och ansvarstagande. Du har ett noggrant arbetssätt, är effektiv och trivs i ett arbete med omväxlande tempo där du med nyfikenhet tar dig an problemställningar som uppstår och samarbetar med dina kollegor. Vidare har du en god kommunicerande förmåga som gör att du har lätt för att samarbeta med kollegor inom företaget.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdragstiden är 6 månader med start omgående. För rätt person finns chans till förlängning. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.

Konsult hos SW
Som konsult hos SW är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. SW är kollektivavtalsanslutna och erbjuder förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag och rabatt på gymkort.

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Våra konsultchefer arbetar i nära samarbete med dig och coachar dig i din fortsatta karriär.

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (http://www.facebook.com/StudentWorkers)!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 månader med start omgående. För rätt person innebär tjänsten chans till förlängning.

Publiceringsdatum
2017-06-11

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Simon Jordal Telefonnummer: 08-407 55 68

Företag
SW

Adress
SW
Humlegårdsgatan 20
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3549115

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: