Ekonomiassistent till HarperCollins Nordic, Rekrytering

Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Avanzera rekryterar för HarperCollins Nordics räkning en driven ekonomiassistent till huvudkontoret i centrala Stockholm. HarperCollins Nordic erbjuder dig en rolig och spännande roll i världens näst största bokförlag som befinner sig i en expansiv fas. Tjänsten är en heltidsanställning tillsvidare. Du tillhör en ekonomiavdelning om 6 personer och rapporterar till ekonomichef.

HarperCollins Nordic har sina lokaler på Kungsholmen, Stockholm City.

Om uppdragsgivaren:
HarperCollins är ett av världens största bokförlag med en bred utgivning inom skönlitteratur, fakta, barnböcker, hälsa, biografier mm. Förlaget grundades 1817 och har publicerat några av världens främsta författare, varav flera har tilldelats Nobelpriset i litteratur och Pulitzerpriset. HarperCollins Nordic AB är ett dotterbolag till HarperCollins Publishers. Med totalt 35 anställda på huvudkontoret i Stockholm, och med närvaro i Danmark, Finland och Norge, ger HarperCollins Nordic AB ut över 1.100 titlar per år på fyra olika språk. Under varumärkena HarperCollins Nordic och Harlequin publicerar förlaget både tryckta böcker samt e-böcker och ljudböcker. Läs gärna mer på www.harpercollins.se.


Arbetsuppgifter:
I din roll som ekonomiassistent kommer du främst att ansvara för leverantörsreskontran men även vara delaktig i den löpande bokföringen tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen.

Du kommer arbeta med bland annat:

• Leverantörskontra
• Kundreskontra
• Betalning
• Bankdagar
• Intercompany
• Interimsfordringar
• Avstämningar

Din bakgrund:
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi tror att du som söker har en gymnasial ekonomisk utbildning samt något års erfarenhet från en ekonomiassistentroll, gärna från leverantörsreskontran. Vi ser gärna att du behärskar det engelska språket väl, både muntligt och skriftligt. Har du erfarenhet av ekonomisystemet Oracle är det meriterande, men inte ett krav.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är positiv, driven och prestigelös. Du tar dig an gamla som nya arbetsuppgifter med en energi och nyfikenhet. För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt, strukturerat och fokuserat. Du tar naturligt ansvar för dina uppgifter och bidrar gärna till den goda stämningen på kontoret.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Så ansöker du:
I denna rekrytering samarbetar HarperCollins Nordic med Avanzera AB. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Kalzén på anna.kalzen@avanzera.se eller telefon 070-090 54 91. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka oss gärna din ansökan redan idag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-07-31

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-30
Ange följande referens när du ansöker: 1078
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Kalzén anna.kalzen@avanzera.se 0700-90 54 91

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
4268400

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: