Ekonomiassistent till flygbolaget Braathens
Braathens Support AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-03-04
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Braathens Support AB i Stockholm Flygbolaget Braathens söker förstärkning till ekonomiteamet - nu söker vi en ny ekonomiassistent!
Flygbolaget Braathens expanderar och söker nu en engagerad och noggrann Ekonomiassistent till ekonomiavdelningen. Vi erbjuder en unik möjlighet för dig som vill utveckla din karriär inom ekonomi i en dynamisk och internationell miljö. Hos oss får du chansen att vara en del av ett företag som ständigt strävar efter att förbättra och växa, där ditt arbete gör en direkt skillnad.
Braathens har varit en nyckelspelare i flygindustrin inom Skandinavien sedan 1946 och opererar sedan januari i år både charterflygningar och reguljärflygningar för andra flygbolag. Vi levererar våra tjänster till stora kunder som SAS, Austrian Airlines, VING och Apollo. Som en del av ekonomiteamet bidrar du till att ekonomifunktionen fungerar smidigt och effektivt vilket är avgörande i leveransen mot våra nyckelkunder.
Vi erbjuder en arbetsmiljö där du är med och påverkar din roll och våra processer. Som en del av oss på Braathens jobbar du i en framtidsinriktad organisation där innovation och förbättringar står i fokus.
Arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent kommer du att hantera arbetsuppgifter för både leverantörsreskontra och kundreskontra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Hantering av leverantörsfakturor, registrering, kontering, betalning och avstämning
Fakturering, uppföljning och avstämning av kundfakturor
Skapa och underhålla goda relationer med leverantörer och kunder
Arbeta nära verksamheten för att upprätthålla och utveckla våra processer
Delta i månadsbokslut och rapportering
Assistera med övriga administrativa och ekonomiska uppgifter vid behov
Kvalifikationer
Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra och kundreskontra.
Stort intresse för att utveckla processer och rutiner och erfarenhet från utvecklingsprojekt är meriterande
Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av ekonomisystem
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska
Noggrann, ansvarstagande och serviceinriktad
Positiv och arbetsvillig med en prestigelös inställning
Vad vi erbjuder
Fast tjänst (100%, heltid). Tjänsten är placerad i vårt kontor vid Bromma Blocks, Stockholm
Möjlighet att växa och utvecklas inom ett expansivt och innovativt företag
Förmånliga resor med ett antal olika flygbolag efter sex månaders anställning
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan innehållande CV och ett personligt brev. Vi tar emot ansökningar till den 16 april. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ta chansen att bli en del av Braathens-familjen. Välkommen ombord!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Braathens Support AB (org.nr 559153-9357)
Köpsvängen 22 (
visa karta)
168 67 BROMMA
Arbetsplats Braathens Regional Airlines
Jobbnummer 9201280