Ekonomiassistent till bostadsutvecklare på Kungsholmen

SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du utvecklas och få nya erfarenheter som ekonomiassistent, och vill få in en fot hos ett välkänt bolag inom bostadsutveckling? Då kan detta vara möjligheten för dig!

Publiceringsdatum
2018-01-11

Om tjänsten
SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent, som kommer att avlasta ekonomiavdelning i det dagliga löpande arbetet. Detta kommer främst handla om att vara behjälplig inom kund- och leverantörsreskontra (bland annat med fakturering, avstämningar och konteringar) men även löpande administration så som registrering och scanning.

I arbetet ingår en del kontakter internt, samt externt mot leverantörer, via e-post och telefon.

Vår kund är en stor och välkänd aktör inom bostadsutveckling och sitter centralt på Kungsholmen med närhet till goda kommunikationer.

Lämplig bakgrund
Vi tror att du som söker har arbetat med liknande uppgifter tidigare under en kortare eller längre period, och har en god förståelse för det ekonomiska flödet för att snabbt kunna sätta dig in i arbetsuppgifterna.

Du har god allmän systemvana, och det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Agresso. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift, och har god förståelse för Excel.

Vidare tror vi att du är

• en "doer" som får saker och ting gjorda

• snabblärd

• noggrann

• prestigelös

• serviceinriktad

• en utpräglad administratör

Det här är rollen för dig som vill utvecklas och testa på nya utmaningar, och få in en fot hos ett framtidsinriktat och välkänt företag i bostadsbranschen. Vi ser fram emot din ansökan!

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SJR med start omgående, och som pågår i 3 månader. Därefter finns möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Kendel gustav.kendel@sjr.se +46 76-647 16 45

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3897648

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: