Ekonomiassistent/Supportspecialist till internationellt bolag i
SJR / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Södertälje,
Botkyrka,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Är du intresserad av en roll där du får kombinera ditt intresse för siffror och ekonomi med att ge bästa tänkbara service till kunder och leverantörer? Vill du därtill arbeta i ett stort och internationellt företag? Ta då en minut och kika på denna tjänst!
Publiceringsdatum2018-12-03Om tjänstenSJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent/supportspecialist, som kommer att arbeta med många kontaktytor både inom och utanför bolaget. Du hanterar inkommande ärenden via mejl och telefon, och du hanterar även obetalda kund- och leverantörsfakturor samt inkommande inkassoärenden.
Vår kund hanterar kontakter över hela världen, i synnerhet inom Europa, och du kommer att tillhöra ett shared service center inom ekonomi och kundservice. Vår kund är en stor och internationell aktör inom tillverkningsindustrin, sitter i Södertälje.
Detta uppdrag startar omgående, och sträcker sig i 5 månader med stor chans till förlängning.
Vem söker vi?
Vi tror att du som söker denna tjänst har erfarenhet av att arbeta inom kundservice och administration, samt har en grundförståelse för ekonomi och fakturering. Det är meriterande om du tidigare arbetat med kund- och leverantörsreskontra men detta är inget krav.
Eftersom vår kund återfinns över hela världen, och du kommer att hantera många internationella kontakter, är det av stor vikt att du talar engelska såväl som svenska obehindrat. Det är även meriterande om du har kunskaper i ytterligare ett europeiskt språk.
Du har en grundförståelse för ekonomisystem och för Officepaketet. Meriterande är även om du tidigare arbetat i Basware eller Oracle.
Som person ser vi att du är kommunikativ, positiv och nyfiken, och du värdesätter teamarbete högt.
Vi ser fram emot din ansökan!
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start omgående och som pågår i 5 månader. Därefter kan en eventuell förlängning vara aktuell. Uppdraget är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag 5 månader
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGustav Kendel
gustav.kendel@sjr.se +46 76-647 16 45
FöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4489244
Observera att sista ansökningsdag har passerat.