Ekonomiassistent sökes!

Happy Homes Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Happy Homes Sverige AB i Stockholm, Jönköping, Sävsjö, Hässleholm eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2013-07-09

Beskrivning av verksamheten
Happy Homes är färg- och interiörkedjan med över 100 butiker runtom i landet. I inspirerande butiker säjer vi färg, tapet, golv, kakel och klinker samt inredningsprodukter till proffs- och konsumentkunder. Kedjans supportkontor, som finns i Stockholm, samordnar butikernas inköp, marknadsföring, utbildningar, IT och butiksutveckling. Happy Homes-kedjans butiker är entreprenörsägda och vi har varit verksamma sedan 1962 vilket gör oss till Sveriges äldsta fackhandelskedja inom vårt område.
Vi är idag 11 personer på Happy Homes supportkontor som sitter ljusa lokaler i Hammarby Sjöstad. På supportkontoret hjälper vi butikerna med marknadsföring, butiksutveckling, IT-drift och inköp.

Dina arbetsuppgifter
Till kedjans supportkontor söker vi nu en ambitiös, flexibel och analytisk ekonomi- och controllerassistent. I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta brett inom ekonomiområdet och vara behjälplig ekonomichefen i alla delar. I stora drag handlar det om att arbeta med den löpande bokföringen, kundoch
leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, diverse avstämningar samt påminnelser. Du är även ansvarig för att uppdatera och underhålla vårt statistik- och bonusverktyg.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är minst gymnasieekonom, men ser gärna att du har en högre akademisk utbildning. Du har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du måste ha förståelse för hela flödet på en ekonomiavdelning och du har ett brinnande intresse för siffror och försäljning. Ett krav är att du har mycket goda kunskaper i Excel. Det är en fördel om du har erfarenhet från ekonomisystemet Pyramid. Har du arbetat med projektredovisning och nyckeltalsstyrning samt har erfarenhet från kedjeverksamhet inom service eller detaljhandel är detta ett stort
plus.

Som person är du strukturerad, du har en positiv attityd och inspireras av ett högt tempo. Vi ställer höga krav på att du är flexibel och är bra på att kommunicera. Att arbeta på supportkontoret innebär också visst resande inom Sverige med
butiksbesök, deltagande på konferenser och regionala träffar.
Vill du arbeta i ett spännande företag där ingen dag är den andra lik är du rätt person för oss.

Vi ser gärna att du kan börja hos oss snarast.
Intresserad? Kontakta Ekonomichef Karolina Nielsen på Happy Homes alt skicka in ansökan med ditt CV, personligt brev och referenser till karolina.nielsen@happyhomes.se senast 2013-07-31.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid/tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-07-31
Ansökan kan skickas till e-postadress: karolina.nielsen@happyhomes.se

Kontakt
Karolina Nielsen, 08-55694964 - ekonomiansvarig karolina.nielsen@happyhomes.se
Kjell Jansson 0730746232

Företag
Happy Homes Sverige AB

Adress
Happy Homes Sverige AB
12030 STOCKHOLM

Kontorsadress
Hammarby allé 20

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55694960
E-postadress: karolina.nielsen@happyhomes.se

Jobbnummer
1603396

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Happy Homes Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Happy Homes Sverige AB: