Ekonomiassistent och ledningsstöd till HSB Affärsstöd

Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Avanzera söker nu för HSB Affärsstöd en ekonomiassistent till huvudkontoret i centrala Stockholm. Som ekonomiassistent och ledningsstöd har du en kombinerad roll där du kommer att arbeta dels med reskontraflödet och dels agera administrativt stöd till affärsområdeschefer.

HSB Affärsstöd erbjuder dig en intressant och bred roll i en av Sveriges ledande aktörer inom bostadsutveckling och fastighetsförvaltning. Tjänsten är en heltidsanställning som konsult på Avanzera AB. För rätt person finns goda möjligheter till anställning hos vår kund. Som ekonomikonsult på Avanzera är du med och bidrar till framgång hos våra kunder.

HSB är Sveriges ledande bostadskooperation med fastighetsförvaltning och bostadsutveckling som kärnaffär. HSB Affärsstöd är det nationella IT- och utvecklingsbolaget som är navet i HSBs digitala omställning. De befinner sig i början av en otroligt spännande resa där varje individ har en viktig roll - vill du vara med och göra skillnad? Läs mer om HSB och om dem som arbetsgivare på www.hsb.se.

Vad kan HSB Affärsstöd erbjuda dig?
HSB Affärsstöd är en attraktiv arbetsplats med goda möjligheter till personlig utveckling. Du erbjuds ett fritt och självständigt arbete där du har stor möjlighet att vara med och påverka och utveckla förmågan att stärka varumärket hos HSBs kunder. De sitter i fräscha lokaler mitt i centrala Stockholm, Fleminggatan 41.

Arbetsuppgifter:
• Rapportera till HSB Affärsstöds ekonomichef
• Kontrollera, kontera leverantörsfakturor och bevaka ej attesterade och betalda fakturor i Alusta
• Fakturera, stämma av intäkter och hantera reskontra i IS Tools och Agresso
• Hantera faktureringsunderlag och bevaka vidarefakturering
• Superuser i våra system och processägare för hantering av kund- och leverantörsreskontra
• Kvittoredovisning och administration
• Ledningsstöd, bokningar av möten, konferenser och administration
• Vara behjälplig under och inför ledningsgruppsmöten
• Stötta chefer och medarbetare i ekonomifrågor och löpande rutiner inom området


Din bakgrund:
Vi tror att du som söker har någon form av eftergymnasial utbildning samt ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom ekonomi. Har du erfarenhet av Agresso, Alusta, IS Tools, Mercur eller Qlikview är det meriterande, men ej ett krav.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är positiv, drivande och nyfiken. För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt, strukturerat och fokuserat. Du har mycket energi och är engagerad som person. Vidare har du ett intresse av system och har lätt för att lära. För att trivas i rollen behöver du vara service-minded och kommunikativ.


Bemanning med personligt engagemang:

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-09-12

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-12
Ange följande referens när du ansöker: 1098
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Garding Lindstrand frida.lindstrand@avanzera.se +46 (0)8 - 545 28 306

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
4343282

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: