Ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra till Profisol

Poolia Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Är du en effektiv och noggrann ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra? Då är det kanske dig vi söker till vår kund Profisol. Du kommer till ett företag med bra stämning och där man jobbar tillsammans med att förbättra och effektivisera arbetet. För dig med nyfikenhet och driv att lära nytt och ta ansvar finns möjlighet att utvecklas tillsammans med bolaget.
Det svenska huvudkontoret sitter i ljusa, fräscha lokaler i Sävenäs och du kommer ha mycket kontakter med både kollegor på kontoret samt filialer runt om i landet samt leverantörer.
Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 24 oktober.

Publiceringsdatum
2021-09-28

Om tjänsten
På ekonomiavdelningen i Göteborg är ni 2 personer som jobbar tätt tillsammans och stöttar och ställer upp för varandra. Under hösten kommer man implementera Visma Business och man kommer jobba med att automatisera mycket av det löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer jobba med brett ekonomiassistentarbete, där tyngdpunkten ligger på leverantörsreskontra och inbetalningar. Man driver nu ett projekt där mycket framöver kommer automatmatchas, men man kommer fortsatt behöva kontrollera och analysera att det är riktigt.
• Matchning, kontroll och kontering av varufakturor
• Leverantörskontakter i faktura- och betalningsfrågor/påminnelser
• Återrapportering av bankgirofiler och manuella betalningar
• Bokföring och kontoavstämning

Vem är du?
Vi tror att du har jobbat som ekonomiassistent i flera år med både kund- och leverantörsreskontra.
Du har vana från flera olika ekonomisystem och har en bra förståelse för hur flödet och processer sker och kan därmed förstå var ett fel kan ha uppstått.
• Du är strukturerad, noggrann men har ändå ett tempo
• Kommunikativ och lätt att ha kontakt med olika människor
• Flexibel, lojal och serviceminded
• Meriterande om du har erfarenhet från bolag med lagerhantering
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har grundläggande kunskap i excel

Om verksamheten
Profisol är sedan många år en av landets viktigaste leverantörer av teknisk isolering, lösningar inom brandskydd, akustik och byggplåt. Sedan starten har företaget framgångsrikt levererat tekniska lösningar och bidragit med expertis över hela landet. Idag arbetar Profisol från fem filialer från Malmö till Solna och har ett gediget distributionsnät med egna lastbilar och chaufförer för säkra leveranser över hela Sverige. Profisol har ca 50 anställda i Sverige och omsatte ca 300 mkr under 2020, det svenska huvudkontoret ligger i Göteborg, Sävenäs. Profisol grundades 2005 och sedan 2012 ingår man i IPCOM N.V (Insulation Products Company) som är en av Europas största aktörer i branschen.

I denna rekrytering samarbetar Profisol med Poolia, vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick, sofia.obstfelder-garellick@poolia.se
Tjänsten är på heltid med direkt anställning hos Profisol i Sävenäs.
Urval sker löpande, ansök därför redan i dag, varmt välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "61221".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Väst AB

Jobbnummer
6001059

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: