Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till bolag i Marievik

SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är det dig vi söker? Har du praktisk erfarenhet av ekonomiarbeteoch vill ta dig an rollen som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra? SJR söker för kunds räkning en prestigelös ekonomiassistent. Varmt välkommen med ditt CV!

Publiceringsdatum
2019-02-04

Dina arbetsuppgifter
I den härrollen som ekonomiassistent kommer du att sköta leverantörsbetalningar och återrapportering. Du ansvarar för leverantörsfakturahantering,hanterar inkommande fakturor och inläsning. Det ingår även i arbetsuppgifterna att vara behjälplig vid bokslutsarbete kopplat till leverantörsreskontra, avstämningar och underlag för reserveringar. Du supportar och stöttar även ditt team med administrativa kontorsuppgifter.

Vem söker vi?

Vi söker dig med eftergymnasialutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Uppdraget är ett konsultuppdrag på sex månader men med goda möjligheter till förlängning. Bolaget är beläget i Marievik.

För att passa i rollen som ekonomiassistent bör du vara analytiskt lagd, ansvarsfull och van vid att arbeta självständigt. Men det är också viktigt att du är en lagspelare som trivs ihop med andra människor.

Vi tror att du är en positiv och noggrann person med grundläggande teoretiska och praktiska ekonomikunskaper. Vi ser gärna att du har arbetat med leverantörsreskontra tidigare.Vidare är du strukturerad och van vid ett högt tempo.

Som ekonomiassistent hos oss önskar vi att du har systemvana samt goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel. Det är även viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska.

Viktig information

Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR men med möjlighet till förlängningVarmt välkommen att connecta med oss och ladda upp ditt CV. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Emma Hultberg på 076 641 16 47.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Hultberg emma.hultberg@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4592047

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: