Ekonomiassistent inom kundreskontra till marknadsledande aktör i Kista

SJR in Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-09-24


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Tyresö eller i hela Sverige

Har du flera års erfarenhet av kundreskontra och är van vid att hantera inkommande frågor samt leverera hög service till både interna och externa kontakter? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig!

SJR söker nu en Ekonomiassistent inom kundreskontra till ett marknadsledande bolag inom sin bransch. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start i början av november och en period på 6 månader, med goda möjligheter till förlängning. Arbetet sker på plats på kundens kontor i Kista, med viss flexibilitet för hemarbete.

Publiceringsdatum
2025-09-24

Om tjänsten
I rollen som Ekonomiassistent med fokus på kundreskontra blir du en viktig del av ekonomiteamet. Du ansvarar för den dagliga hanteringen av kundreskontra, vilket inkluderar att bemöta inkommande frågor via mail och telefon, följa upp förfallna fakturor samt hantera kravstoppade fakturor. Rollen innefattar även proaktiv kontakt med kunder för att säkerställa att betalningsflöden fungerar smidigt. Du samarbetar nära både interna och externa intressenter och arbetar för att leverera hög service och upprätthålla goda kundrelationer.

Ansvarsområden
• Löpande kund- och internsupport via mail och telefon
• Bedömning och hantering av stoppade ordrar på grund av förfallna fakturor
• Bokslutsarbete inklusive åldersanalys
• Registrering och avstämning av inkommande betalningar
• Fakturering till kund
• Hantering av kravstoppade fakturor
• Proaktiv och lösningsorienterad kundkontakt
• Service och support till både interna och externa kunder
• Kravhantering

Lämplig bakgrund
Vi söker en erfaren Ekonomiassistent med inriktning på kundreskontra. Du har mångårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, där du har hanterat både interna och externa kundärenden, inklusive inkommande frågor via mail och telefon. I rollen ingår även uppföljning av förfallna fakturor, hantering av kravstoppade fakturor samt proaktiv kontakt med kunder för att säkerställa smidiga betalningsflöden. Du har erfarenhet av bokslut, inklusive avstämning av reskontra och åldersanalys, och är van vid att ge hög service och upprätthålla goda relationer med både interna och externa kontakter.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av kravhantering och gärna bakgrund från arbete i portaler hos inkassobolag, samt god kännedom om inkassolagen och dess regelverk. Du har gymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande och mycket goda kunskaper i Excel, inklusive pivottabeller och VLOOKUP. Erfarenhet av affärssystem som Navision och/eller SAP är meriterande. Rollen kräver även att du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är strukturerad och van vid att arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att samarbeta i team. Du är lyhörd, kommunikativ och har förmågan att hantera flera uppgifter parallellt utan att tappa fokus. För att trivas i en dynamisk miljö behöver du vara flexibel och kunna anpassa dig till förändrade omständigheter. Du är även stresstålig och behåller lugnet i situationer med hög arbetsbelastning. Samtidigt är du en person som tar initiativ och ser möjligheter till förbättringar i arbetssätt och processer.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-10-23.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/10/konsult_interim_annons-36.png

Ersättning
Fast l?n

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1540".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980), http://www.sjr.se/

Jobbnummer
9524048

Prenumerera på jobb från SJR in Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Sweden AB: