Ekonomiassistent inom kundreskontra till internationellt bolag
Jurek Rekrytering & Bemanning / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2015-04-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom kundreskontra till internationellt bolag" (publicerad 2015-10-12) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-04-22Dina arbetsuppgifterVi söker en ekonomiassistent inom kundreskontra till ett internationellt bolag inom marknadsföring. Du kommer att ansvara för kundreskontra och vara en del av bolagets Shared Service funktion där du stöttar du arbetar med flera företagets bolag. Vi söker dig som är tillgänglig omgående! I dina arbetsuppgifter ingår:
• Släppa öppna orderrader
• Boka inbetalningar och utbetalningar
• Påminnelse- och kravhantering
• Räntefakturering
• Rapporter
• Avstämning av reskontran, banken och affiliates.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent på detta uppdrag söker vi dig med erfarenhet av kundreskontra från en global miljö. Du har:
• 1-5 års erfarenhet av kundreskontra.
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
• Erfarenhet av rapportering inom ett större bolag och van vid korta deadlines.
• Goda kunskaper i MS Office-paketet.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska.
• Förstå Shared Service upplägget - service nivåer och inställning, flerföretagshantering.
För att passa in hos vår kund måste du vara självgående, engagerad, serviceinriktad och initiativtagande. Du är flexibel, har skinn på näsan och orädd att ta kontakter både internt i Stockholm och mot övriga utländska marknader. Vidare söker vi dig som har hög integritet, är professionell och mån om att leverera i tid! Du måste vara tillgänglig med kort varsel då tjänsten kommer att påbörjas så snart som möjligt.
Du erbjuds
I den här tjänsten kommer du att anställas av Jurek Rekrytering & Bemanning som konsult och vara uthyrd till vår kund i ca 6 månader med chans till rekrytering direkt hos kund därefter.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thomas Eklöf, via mail:
thomas.eklof@jurekbemanning.se .
Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via
www.jurekbemanning.se .
Om företagetJurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, HR och marknad/sälj. Nu söker vi för kunds räkning en ekonomiassistent inom kundreskontra.
Start:
Omgående!
ErsättningEnligt ök.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2675
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktThomas Eklöf
thomas.eklof@jurekbemanning.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning
AdressJurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2261090
Observera att sista ansökningsdag har passerat.