Ekonomiassistent inom kundreskontra sökes till försäkringsbolag!
Student Consulting / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Student Consulting i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet ifrån arbete som ekonomiassistent inom kundreskontra? Är du driven, framåt och initiativtagande? Då har vi tjänsten för dig!
Låter det här som du? Då ska du få träffa oss på :
VÄLKOMMEN TILL REKRYTERINGSTRÄFF!
När: Fredagen den 2 juni kl.10.00 - 12.00 (=drop in för sökande)
Plats: Arbetsförmedlingen Stockholm City, Tunnelgatan 3, Stockholm,
T-bana: Hötorget.
Kl. 10.00 kommer deltagande företag att kort presentera sina företag och de tjänster som erbjuds. Välkommen att sitta ner och lyssna och passa på att ställa frågor.
https://www.arbetsformedlingen.se/aktivitet?id=13422#/ Nu söker vi för kunds räkning dig som vill arbeta som ekonomiassistent i deras team inom kundreskontra med fokus mot Danmark. I denna roll kommer dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
• Kundreskontra
• Betalningsplacering
• Utredning av olösta inkommande eller returnerade betalningar
• Bokföring och kontoavstämning
• Avstämningsarbete vid månads- och kvartals bokslut
• Förbättringsarbete och utveckling av arbetsrutiner och processer
• Intern kundkontakt
Uppdraget innebär att du är anställd av oss på StudentConsulting men arbetar hos vår kund på deras kontor i centrala Stockholm. Tjänsten kommer starta i början av oktober och kommer pågå tills feburari med chans till förlängning. Det är en heltidstjänst och kontorstider tillämpas.
Din profil
Vi söker dig som har läst en högskola eller universitetsutbildning inom ekonomi. Du har tidigare arbetserfarenhet inom ekonomi . Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom bokföring och kundreskontra. Vidare har du erfarenhet och baskunskaper i redovisningsarbete. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift samt har förståelse för de nordiska språken. Vidare har du goda kunskaper i Microsoft Office-paketet samt meriterande med kunskap i något stödsystem, t.ex. AX Dynamics, SAP eller motsvarande. Det är väldigt viktigt för vår kund hur du är som person. De söker dig som är framåt, driven, noggrann och initiativtagande. Du är duktig på att dokumentera och kommunicera samt tycker om att arbeta i en roll där du själv får lösa problem och leta upp svaren om något inte stämmer. Du tycker om att arbeta i team och att samarbeta med dina kollegor samt att du har en positiv inställning och är öppen för att lära dig nytt samt gillar utmaningar. Låter det här som något för dig? Ansök då idag!
Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare:
elin.johansson@studentconsulting.com Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på unga i karriären. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på
www.studentconsulting.se redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Visstid 3-6 månader
Publiceringsdatum2017-09-18Ersättningfast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-26
KontaktFöretagStudent Consulting
AdressStudent Consulting
11346 STOCKHOLM
KontorsadressSveavägen 168, 113 46 Stockholm
Jobbnummer 3704522
Observera att sista ansökningsdag har passerat.