Ekonomiassistent inom AP till bolag i Kista
SJR in Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-10-23
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Tyresö eller i
hela Sverige SJR tillsätter nu en Ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra till ett ledande bolag med kontor i Kista. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och inledningsvis 14 månader med goda chanser till förlängning. Kunden tillämpar viss flexibilitet med hemarbete.
Publiceringsdatum2025-10-23Om tjänstenRollen som ekonomiassistent hos vår kund är varierad, men med huvudsakligt fokus på leverantörsreskontran. Du blir en del av ett sammansvetsat team där man arbetar nära varandra och gemensamt löser de utmaningar och frågor som uppstår i det dagliga arbetet.
Ansvarsområden
• Kontering och hantering av leverantörsfakturor
• Periodisering och uppföljning av kostnader
• Bedömning och hantering av representationsfakturor
• Systemadministration, inklusive användarhantering och flödesinställningar
• Ansvar för post- och fakturahantering
• Bokslutsarbete, bland annat reserveringar
• Support och service till interna kunder
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har några års erfarenhet inom ekonomi, gärna i rollen som ekonomiassistent, med goda kunskaper inom kontering, periodisering, hantering av representationsfakturor och bokslutsarbete. Du har en god förståelse för redovisning och kontoplan, samt erfarenhet av moms och inkassohantering av leverantörsfakturor. Erfarenhet av att hantera inkommande frågor och ge service både internt och externt ses som meriterande.
Du har gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi och är van vid att arbeta i olika system. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel, inklusive funktioner som pivottabeller och VLOOKUP. Erfarenhet av ekonomisystem som Rillion Prime och Navision är ett plus. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.
Dina personliga egenskaperSom person är du samarbetsvillig och arbetar bra tillsammans med andra. Du är lyhörd, kommunicerar tydligt och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är strukturerad, planerar och prioriterar effektivt samt håller deadlines. Vidare är du initiativtagande och kan driva aktiviteter självständigt för att uppnå resultat. Du är flexibel och kan anpassa dig till förändrade omständigheter samt hantera flera uppgifter under dagen. Slutligen är du stresstålig, behåller lugn och fokus även i pressade situationer och säkerställer att rätt saker prioriteras.
Så ansöker duFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-11-22.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/10/konsult_interim_annons-36.png Ersättning Fast l?n
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1612".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980),
http://www.sjr.se/ Jobbnummer 9571133