Ekonomiassistent för ett uthyrningsuppdrag på cirka 1 år sökes

Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige

Experis arbetar med rekrytering och konsultverksamhet inom kvalificerad kompetens, från chef- och ledningsnivå till specialistfunktioner inom framför allt Engineering, IT, Finance och Executive.

Experis har årligen cirka 1 600 konsulter ute i uppdrag över hela landet. Vi finns på över 50 kontor runt om i Sverige och är en del av ManpowerGroup.

Experis hjälper kunder och kandidater att möta utmaningarna med the Human Age, där kampen om talanger och kompetenser ökar stadigt. Med en tydlig differentiering arbetar Experis genom vårt Research and Sourcing Center med att attrahera efterfrågad kompetens för att möta våra kundernas ökade efterfrågan på kompetens och innovativa lösningar.
Experis unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra konsulter.

För ett ungefär 1 år långt uthyrningsuppdrag med start den 3 april 2017 söker vi en erfaren ekonomiassistent för arbete hos vår kund Fastighetsekonomi Michael Adamsson, med kontor mitt i centrala Östersund.

Fastighetsekonomi Michael Adamsson är specialiserade på ekonomisk förvaltning, av bostadsrättsföreningar och hyresfastigheter men utför även traditionella bokföringsuppdrag för små och medelstora företag. På företaget arbetar Michael och en ekonomiassistent som nu ska vara föräldraledig. Företagets kunder finns över hela landet då dagens teknik gör detta möjligt.

Publiceringsdatum
2017-01-19

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos vår kund Fastighetsekonomi Michael kommer du arbeta med nästan alla typer av ekonomiska sysslor, till exempel löpande redovisning, bokföring, registrera leverantörsfakturor, månadsvisa avstämningar, skicka ut hyresavier och vid behov påminnelser, registrera panter och överlåtelser vid försäljningar, ge service till och svara på frågor från företagets kunder, hantera löner och arvoden, posthantering samt svara i telefon och på mejl och ta emot besökare.

Arbetstiden är helgfria vardagar mellan kl. 8,00-17,00.

Start för uppdraget är 3 april och då börjar du med cirka en månads upplärning och överlämning från den som nu arbetar i denna roll.

Vem är du?

Vi söker dig som har någon form av ekonomisk utbildning samt har jobbat praktiskt med ekonomi och löner i minst 2-3 år. Meriterande är erfarenhet av ekonomiskt arbete inom fastighetsbranschen.

Som person måste du vara självgående, väldigt flexibel samt kunna ta egna initiativ och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt då du kommer att ta emot besök och telefonsamtal kontinuerligt under dagen och då är det viktigt att du inte tappar fokus. Periodvis är det ganska mycket att göra så det måste du kunna hantera på ett bra sätt också.

Företaget arbetar mest i systemet Vitec 3L Pro, men även en del i Visma (bokföringsdelen) samt BL lön. Har du erfarenhet av just dessa program är det meriterande, men inte ett krav. Du måste dock ha god erfarenhet och kunskap av arbete i någon form av program för redovisning, fakturering samt kund- och leverantörsreskontra.

Vad kan Experis erbjuda dig?

Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:

• Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
* Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
* Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
* Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansöka och kontaktperson

Du söker tjänsten via ansökningslänken snarast möjligt, dock allra senast den 19 februari. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan angiven ansökningstid gått ut. Så länge annonsen ligger ute är den dock inte tillsatt.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Backman, konsultchef på Manpower och Experis, via telefon: 063-57 66 63 eller e-post: (vi undanber oss dock ansökningar per mejl).



Välkommen med din ansökan!

Följ oss gärna på sociala medier.

Facebook: Manpower Östersund

Instagram: manpowerostersund

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-14
Ange följande referens när du ansöker: 15649
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Backman karin.backman@manpower.se 063-57 66 63

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
83133
83133 2380

Kontorsadress
Prästgatan 48 C

Jobbnummer
3271267

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: