Ekonomiassistent
Financial Control Xprt AB / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Financial Control Xprt AB i Sollentuna Du kommer att arbeta brett och täcka upp där behov finns, detta kan handla om allt i från reskontra, fakturering och löpande bokföring. Tjänsten passar dig som har ett brinnande intresse för ekonomi och vill utvecklas i en bredare roll. Du kommer att bli en del av ett team på fyra personer och rapportera direkt till redovisningsansvarig. Huvudsakliga arbetsuppgifter: leverantörsreskontra och kundreskontra, löpande bokföring, scanning och kontering, fakturering och andra ekonomiuppgifter. Dessutom diverse administrativt arbete med kreditförsäkringar, kreditupplysningar, ta fram diverse administrativa instruktioner samt insortering och arkivering. Tjänsten passar dig som intresseras av ekonomiska flöden samt tycker om att arbeta med avvikelse och felhantering med fokus på förbättringar. Du får här chansen att ta klivet in i ett växande företag samt möjligheten att skapa goda erfarenheter inför framtida karriär. De flesta av bolagets kunder är rysktalande, vi ställer därför krav att sökande behärskar ryska flytande samt har erfarenhet att arbeta inom ekonomi med internationella bokförings- och skatteprogram. Som person är du positiv, framåt och initiativtagande. Du vet vad god service innefattar samt är duktig på att bemöta människor. Du är flexibel och kan anpassa dig till diverse arbetsuppgifter samt det arbetstempo som råder utifrån behov. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och känslan av att vilja göra det där lilla extra. För att trivas i rollen som ekonomiassistent ser vi gärna att du är en öppen personlighet med gott humör som har lätt för att arbeta i team såväl som självständigt arbete.
• Erfarenhet av tidigare arbete med leverantör/kundreskontra samt kunskaper inom löpande bokföring är ett krav
• Utbildning inom ekonomi är önskvärt
• God datorvana och kunskaper inom Office-paketet, speciellt Excel. Kunskaper i Visma samt internationella bokförings- och skatteprogram är meriterande.
• Behärskar ryska flytande, helst modersmål, engelska i tal och skrift
Bolaget är växande konsultföretag med flera internationella kunder. Arbete kan förekomma både i bolagets lokaler och hos kunder.
Varaktighet, arbetstid
Deltidsanställning 75 % med möjlighet att gå över till 100 % enligt överenskommelse. 60%-80%
Publiceringsdatum2018-06-10ErsättningFast månadslön, övertidsarbete kompenseras med samma villkor som kollektivavtalet.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-30
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiassistent
KontaktMoreda Diriba
stockholm@financialcontrol.se 08341677
FöretagFinancial Control Xprt AB
AdressFinancial Control Xprt AB
Box 3308
10366 Stockholm
KontorsadressLandsnoravägen 10
Jobbnummer 4195572
Observera att sista ansökningsdag har passerat.