Ekonomiassistent - leverantörsreskontra

Peak-It AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Peak-It AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Botkyrka eller i hela Sverige

För kunds räkning söker vi en ekonomiassistent som ska arbeta med deras leverantörsreskontra. Kunden är ett av Sveriges största grossistföretag inom byggbranschen med en omsättning på cirka 5 miljarder. Tjänsten är på bolagets huvudkontor i Bromma. Ekonomifunktionen består idag av 25 medarbetare.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och löper initialt i 4 månader.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bland annat scanning, ankomstregistrering samt kontering av leverantörsfakturor. Dessutom tillkommer löpande bokföring, avstämningar av balanskonto samt del i bokslutsarbete. Arbetet utförs i affärsystemet Movex.

Publiceringsdatum
2013-05-15

Profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra inklusive avstämningar. Vi ser gärna att du även har goda kunskaper i Excel. Har du tidigare arbetet i Movex och/eller med redovisning är detta meriterande, men inte ett krav.

Som person är du noggrann, samarbetsvillig, positiv och flexibel.

Intervjuer sker löpande och tillsättning sker så fort vi har funnit rätt kandidat. Vi vill därför tipsa dig om att vara snabb med att registrera din ansökan.

Vi kan erbjuda
Som konsult hos PEAK blir vi din arbetsgivare och du får tillgång till uppdrag hos våra kunder. Många uppdrag som går genom oss leder ofta till möjligheten att bli anställd direkt hos vårt kundföretag. Du får en personlig konsultchef.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alexander Adolfsson på tfn: 0721775229.

För att söka tjänsten, gå in på http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-S E/Default.aspx?CommissionId=2668&SkillId=0&LocationId=0

Vi har tyvärr inte möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

PEAK är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. PEAK är ett ekonomiskt oberoende, privatägt företag. Vi följer gällande kollektivavtal från Unionen och är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag.

OBS! Nu kan du kostnadsfritt ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

PEAK - BETTER IS ALWAYS POSSIBLE!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Alexander Adolfsson, Konsultchef 0721-775229 alexander.adolfsson@peak-office.se

Företag
PEAK-IT AB

Adress
PEAK-IT AB
Parkvägen 2A
16935 SOLNA

Kontorsadress
Parkvägen 2A
SOLNA

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-50122100

Jobbnummer
1553012

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Peak-It AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Peak-It AB: