Ekonomiadministratör till Siemens Mobility!
Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2024-07-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiadministratör till Siemens Mobility!" (publicerad 2024-08-21) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Siemens Mobility söker nu en engagerad ekonomiadministratör för att förstärka deras team under en spännande period av systembyte. Siemens Mobility, en ledande aktör inom infrastrukturbranschen, levererar integrerade lösningar för rälsbunden trafik, vilket möjliggör effektiv transport av människor och gods. Rollen innebär att avlasta det befintliga teamet genom att hantera varierande administrativa uppgifter, med fokus på fakturering, kostnadskontroll och leverantörsfakturor. Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Vår kund Siemens Mobility är verksamma inom infrastrukturbranschen och arbetar med integrerade lösningar för rälsbunden trafik. De levererar integrerade system som samverkar så att deras kunder mer effektivt kan transportera människor och gods. Siemens Mobility behöver nu förstärkning i teamet då de ska genomgå ett systembyte och de ordinarie resurserna behöver frigöras till att hantera systemspecifika uppgifter.
I rollen som ekonomiadministratör kommer du att ta över och avlasta med dagliga arbetsuppgifter, vilket kan innebära väldigt varierande uppgifter men framför allt fakturering, kostnadskontroll och hantering av leverantörsfakturor. Detta görs genom att hantera projektadministration i olika projekt, både inom anläggningsprojekt och service. Vara stöd och avlastning för våra två controllers, både inom projektredovisning och business controlling.
ARBETSUPPGIFTER
Publiceringsdatum2024-07-24Dina arbetsuppgifter• Leverantörsreskontra, workflow, uppföljning av leverantörsbetalningar, upplägg av inköpsordrar samt master data hantering.
• Momshantering både internationellt och nationellt
• Bokslut, kontoavstämningar
• Löpande redovisning
• Kontaktperson för de tjänster vi köper angående redovisning från Siemens AB och GSS
• Kundreskontra, Kundupplägg, uppföljning av kundbetalningar osv
VI SÖKER DIG SOM
• Har minst 5 års erfarenhet av liknande arbete
• Är obehindrad i både svenska och engelska
• Excel samt övriga program i Officepaketet
• Allmänna ekonomikunskaper
Det är meriterande om du har
• Kunskaper i SAP
• Kunskaper i tyska
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Van att jobba självständigt och med god förmåga till egna initiativ
• Tycka om att jobba tillsammans i team, med god samarbetsförmåga både med ekonomer och projektledare. Både inom och utanför Sveriges gränser
• Vara noggrann och systematisk i sitt arbete
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Varaktighet, arbetstid, etc. Heltid
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15106132".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 8810723
Observera att sista ansökningsdag har passerat.