Ekonomiadministratör till familjära Lundgrens Sverige

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du jobba i ett trivsamt och prestigelöst företag på frammarsch? Har du erfarenhet av leverantörsreskontra och vill arbeta i en mer systemnära roll med fakturaflöden? Då har vi tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2016-11-03

Om tjänsten
Lundgrens Sverige AB är ett serviceinriktat företag där du erbjuds möjligheter till utveckling tillsammans med kunniga och trevliga arbetskamrater. Lundgrens är en ledande grossist inom flödesteknik och industrigummi med huvudkontor i Göteborg och ser fram emot att få en ny kollega till ekonomifunktionen. Lundgrens ingår i Beijer Tech-gruppen som i sin tur ägs av börsnoterade Beijer Alma. Detta ger dem den stora koncernens muskler, när det behövs, samtidigt som det är en flexibel och snabbfotad organisation som alltid står redo att tillgodose kundens önskemål. Lundgrens Sverige AB är ett trevligt och socialt företag som på sin framgångsresa värderar att ha roligt på vägen!

I din roll kommer du att arbeta med leverantörsreskontran och då i första hand med inköpsorderbaserade varufakturor. Vidare är du ansvarig för den dagliga driften/underhållet av bolagets fakturahanteringssystem (Medius) och delaktig i förbättringsarbetet av leverantörsfakturaprocessen. Du säkerställer ett effektivt fakturaflöde och kan exempelvis uppdatera och matcha artikelnummer i systemen, arbeta med tolkningar av fakturor samt utreda fakturor som fastnar. Rollen innebär interna och externa kontakter, internt har man ett nära samarbete med inköpsorganisationen och externt dagligen kontakt med bolagets leverantörer. Du sköter fakturering och påminnelsehantering. Kontoret är beläget i Sisjön.

Om dig
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande och har tidigare erfarenhet av ekonomiarbete och administration kopplat till det. Kanske har du en YH-utbildning inom ekonomi och söker din nästa utmaning? Du är bekväm att arbeta med stora fakturaflöden och intresserad av förbättringsarbete.

Viktigt för tjänsten är:
• Goda systemkunskaper/systemförståelse
• Flytande engelska och svenska i både tal och skrift

Det här är ett jobb för dig som är noggrann, detaljorienterad och prestigelös och som samtidigt tycker det är viktigt med kollegor och trivs i en social och öppen miljö. Som person gillar du att arbeta med siffror, är positiv och ser lösningar istället för problem. Du är van vid att ha många kontaktytor och kan samla in den information som behövs för att slutföra arbetet på ett effektivt sätt.

Om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag som efter max 6 månader övergår i en anställning direkt hos Lundgrens Sverige AB. Lundgrens har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco varför alla frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco. Eftersom det viktigaste är att hitta rätt person för tjänsten är startdatum något flexibelt, men vi ser gärna att du kan börja inom max en månad.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Linnea Chertudi på 031-725 45 18.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering till kund efter 6 månader Heltid

Ersättning
Enl. ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnea Chertudi 031-725 45 18

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3142207

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: